اوجی، نخستین مهمان ابدی باغ مزار مشاهیر در شیراز

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، مراسم تشییع پیکر منصور اوجی، شاعر مطرح کشور ساعت 10 صبح امروز دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 به دلیل شرایط کرونایی با رعایت پروتکل ها و حضور تعداد معدودی از افراد خانواده، دوستان و مدیران برگزار گردید.

اوجی، نخستین مهمان ابدی باغ مزار مشاهیر در شیراز

جهت دریافت خدمات طراحی سر در ورودی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در این مراسم کوروش کمالی سروستانی، ضمن سپاسگزاری از شهرداری شیراز، معاون اجرایی شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز که با خاکسپاری منصور اوجی طرح باغ مزار مشاهیر، را از صندلی طرح به کسوت عمل پیوند زدند، گفت: یکی از دغدغه های همیشگی منصور اوجی سامان دهی محلی برای خاکسپاری شاعران، نویسندگان و هنرمندان شیراز و فارس بود که دست تقدیر او را شروعگر این صندلی ارزشمند کرد.

وی اضافه نمود: منصور اوجی گویی در تکثر شعرهایش، قصه ها و دغدغه های خود را می نوشت. شاعری مهم، خوش منش و مطلع بود. در تار و پود شعر که می پیچید، ناممکن را در کلام، امکان می بخشید. او شاعر طبیعت بود و در میان گل ها و زیر سایه درختان آرام گرفت.

مدیر دانشنامه فارس اضافه نمود: شعرهای اوجی لبریز از کشف دنیا بینی های خاص او بود. راوی احساس هایی بود که در جریان سیال ذهنش هماره و هرروزه شکل می گرفت و سیلان می کرد. یک عمر شاعری کرد. کوتاه گویی، رسایی و شیوایی، تکرار بن مایه های مرگ و تکثر بن مایه های زندگی و شور و حیات، از ویژگی های شعر او بود.

به گفته کمالی سروستانی، او تار و پود شعر را می شناخت و در شاعرانگی هایش آن را تجلی می بخشید. شیراز برای او شعر بود و شهر بود. شعرش با شیراز انسی ماندگار یافته بود و صلح و دوستی را در این شهر می جست؛ به گونه ای که شیراز، شعر، عشق، حیرت، بهار نارنج، لاله عباسی و گنجشک ها و کلاغ ها، بن مایه های مکرر شعرش بودند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس هم چنین گفت: با مروری بر کارنامه رباعی سرایی در دوران معاصر، می توان منصور اوجی را پیشگام رباعی سرایی معاصر دانست که خود به نوعی منجر به جریان سازی رباعی سرایی در شیراز شد. این فرایند با انتشار کتاب مرغ سحر دربرگیرنده 40 رباعی اجتماعی و انقلابی در سال 1356 شروع شد و در شصت سال شاعری او را رها نکرد. اوجی شاعر زندگی بود. شصت سال شاعری کرد و کارنامه ای پربار از خود به یادگار گذاشت.

یادآور می گردد: منصور اوجی در سن 84 سالگی شامگاه شنبه 18 اردیبهشت 1400 چشم از دنیا فروبست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 777

به "اوجی، نخستین مهمان ابدی باغ مزار مشاهیر در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجی، نخستین مهمان ابدی باغ مزار مشاهیر در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید