افتضاح پشت افتضاح؛ آقای طباطبایی! در فدراسیون بسکتبال و تیم ملی چه خبر است؟

به گزارش مجله فان پی سی، اتفاقات و افتضاحات رخ داده در فدراسیون و تیم ملی بسکتبال این سؤال را به وجود می آورد که آیا رئیس این فدراسیون توانایی کنترل کردن زیر مجموعه اش را ندارد؟

افتضاح پشت افتضاح؛ آقای طباطبایی! در فدراسیون بسکتبال و تیم ملی چه خبر است؟

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا به قطر رفته بود که نخستین گاف رئیس فدراسیون و سرپرست تیم ملی، فضای مجازی را پُر کرد. رامین طباطبایی و مسعود قنامی که از حضور در یک کشور خارجی و آب و هوای خوب آن و برج های بلندش راضی بودند، خیلی سریع خود را به خارج از هتل رساندند و با شکستن قرنطینه و حباب بهداشتی، عکسی به یادگار از خود به ثبت رساندند.

این گاف که از طریق مدیران سطح بالای بسکتبال ایران داده شد، مسئولان قطری را مجبور کرد، به قنامی و طباطبایی که حباب را شکست بودند، دو جایگاه در بخش VIP بدهند تا با سایرین تماسی نداشته باشند. سرپرست تیم ملی بسکتبال در این باره به خبرنگاران گفته بود: صبح که بیدار شدم، احساس کردم تب دارم. قضیه را به پزشک تیم و طباطبایی رئیس فدراسیون اعلام کردم و برای احتیاط از بقیه جدا شدم، اما در روز بازی در جایگاه ویژه حاضر بودم. عکسی در اینستاگرام منتشر کردم که شاید نباید چنین کاری را انجام می دادم. متاسفانه برخی ها دنبال شیطنت هستند.

ادعای شیطنتی که از طریق قنامی مطرح می شود در حالی است که اساس کار او به نام سرپرست و بزرگ تیم ملی و همچنین، طباطبایی به نام متولی بسکتبال ایران و یک پزشک، ایراد دارد و زیر سؤال است.

مورد بعدی که علاوه بر وظایف مسئولان تیم ملی، سواد آنها را هم زیر سؤال برد، شماره پیراهن حامد حسین زاده در نخستین بازی از پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا 2021 مقابل قطر بود. مسئولان تیم، بدون توجه به املای عدد 6 انگلیسی، این عدد را به صورت برعکس روی پیراهن حامد حسین زاده، گارد تیم ملی ایران چسباندند و گویا این شماره را مقابل آینه قرار داده بودند! این موضوع هم از لنز دوربین های عکاسان در امان نماند تا به گونه ای شاهد اختراع عددی تازه از طریق تیم ملی بسکتبال ایران باشیم!

آخرین شاهکار مجموعه بسکتبال که بعید است آخرین آنها باشد، فاجعه فرودگاه امام (ره) پس از بازگشت از دیدارهای تدارکاتی ژاپن بود که برخی اعضای تیم ملی به دلیل همراه داشتن اقلام غیرمجاز و غیر قانونی، باعث معطلی چند ساعته تیم در فرودگاه امام خمینی (ره) شدند. این اتفاق برای تیمی که کاپیتان آن، پرچمدار کاروان ایران در المپیک خواهد بود، یک افتضاح تمام عیار و توجیه نشدنی است.

ورود غیرمجاز گوشی تلفن همراه از طریق برخی ملی پوشان در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا را هم که به بی مبالاتی مسئولان و عدم نظارت آنها به تیم اضافه کنیم، یک مجموعه کامل از هنرنمایی مدیریتی در فدراسیون بسکتبال را خواهیم دید که برای بی آبرو کردن ایران در مجامع بین المللی بسکتبالی، کافی است.

تصور تکرار چنین اتفاقاتی در المپیک، کاپ آسیا یا میادین بزرگ جهانی، سخت اما با توجه به سابقه درخشان مسئولان بسکتبال ایران، اصلاً دور از فکر نیست. آیا رامین طباطبایی به نام رئیس فدراسیون توانایی کنترل زیرمجموعه اش را ندارد؟ در فدراسیون و تیم ملی چه خبر است که هر کسی هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد؟ چرا باید چنین اتفاق زشت و تأسف آوری در بازگشت تیم ملی بسکتبال به ایران رخ دهد؟ سؤال اینجاست که واکنش وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بسکتبال در برخورد با این موارد چه خواهد بود و چه واکنشی به این افتضاح نشان خواهند داد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 910

به "افتضاح پشت افتضاح؛ آقای طباطبایی! در فدراسیون بسکتبال و تیم ملی چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتضاح پشت افتضاح؛ آقای طباطبایی! در فدراسیون بسکتبال و تیم ملی چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید