اعزام تیم پارااسکی به پارالمپیک زمستانی در هاله ای از ابهام

به گزارش مجله فان پی سی، مربی تیم ملی پارااسکی گفت: با توجه به سیاست کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به تورنمنت های بین المللی و قرار گرفتن آنها در جمع 10 ورزشکار برتر بازی های پارالمپیک زمستانی، هنوز اعزام تیم پارااسکی به این بازی ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

اعزام تیم پارااسکی به پارالمپیک زمستانی در هاله ای از ابهام

صادق کلهر در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از سال 2015 که مربی تیم آلپاین معلولان شدم با یاری ساوه شمشکی رییس انجمن و حمایت های کمیته ملی پارالمپیک سعی کردیم تعداد اسکی بازان را از یک نفر طی 3 سال تا 30 نفر افزایش دهیم، حتی سهمیه های خود را نیز در بازی های پارالمپیک زمستانی کره جنوبی پیروز شدیم از یک نفر تا 5 نفرارتقاء دهیم. در حال حاضر نیز برای بازیهای پارالمپیک زمستانی چین که اسفندماه سال جاری برگزار می گردد تا به امروز پیروز به کسب یک سهمیه در آلپاین و دو سهمیه در اسنوبرد شدیم و قرار است سه سهمیه دیگر در رشته های اسنوبرد و صحرانوردی به وسیله واید کارت به ایران اختصاص پیدا کند.

وی گفت: در بازی های پارالمپیک زمستانی 2018 کره جنوبی متاسفانه پیروز به دریافت سهمیه در رشته آلپاین نشدیم، اما در ا ین دوره به خاطر بالا بودن امتیاز من در رشته آلپاین، کمیته بین المللی پارالمپیک یک سهمیه در این رشته به ایران اختصاص داده است که هنوز فرد اعزامی به بازیهای پارالمپیک زمستانی در آلپاین تعیین نیست.

کلهر با توجه به سیاست کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به تورنمنت های بین المللی، توضیح داد: طبق صحبتی که با کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به بازی های پارالمپیک زمستانی چین داشتیم، به ما تاکید کردند که اعزام ورزشکاران به این بازیها در شرایطی امکانپذیر است که در جمع 10 نفر برتر بازیهای پارالمپیک زمستانی قرار بگیرند، موضوعی که تحقق آن دور از انتظار است، قطعا با این سیاست کمیته تعیین نیست که ما بتوانیم ورزشکاری را به چین اعزام کنیم یا خیر؟

مربی تیم ملی پارااسکی اضافه کرد: خود من که سالیان زیادی در رشته آلپاین فعالیت می کنم، در طول 5 دوره حضورم در بازیهای پارالمپیک زمستانی، رتبه ای بهتر از دوازدهم کسب نکردم، حال چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که ورزشکاران اعزامی در جمع 10 نفر برتر قرار بگیرند.

وی در انتها گفت: اسکی معلولان چون رشته نوپاست، کمیته ملی پارالمپیک باید نگاه حمایتی و توسعه ای به این رشته داشته باشد تا ورزشکاران انگیزه بیشتری برای فعالیت در اسکی داشته باشند. نباید پارالمپیک زمستانی همچون تابستانی مورد قیاس و ارزیابی قرار بگیرد و شرط اعزام ورزشکاران به این بازیها براساس سیاست کیفی گرایی باشد. امیدوارم فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک همان طور که در گذشته برای توسعه این رشته حمایت های لازم را داشتند، این حمایت ها همچنان تداوم داشته باشد تا جایگاه خود را از دست ندهیم و در جهت توسعه این رشته گام های موثری برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1107

به "اعزام تیم پارااسکی به پارالمپیک زمستانی در هاله ای از ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام تیم پارااسکی به پارالمپیک زمستانی در هاله ای از ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید