ابراز نگرانی فائو از شرایط ملخ صحرایی در ایران

به گزارش مجله فان پی سی، فائو در گزارشی اعلام کرد: گله های جدید ملخ در منطقه جنوب ایران و نیز بندر جاسک در حال شکل گیری است و شرایط این آفت در ایران نگران کننده است.

ابراز نگرانی فائو از شرایط ملخ صحرایی در ایران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان خواربار جهانی فائو، این نهاد بین المللی کشاورزی به تازگی در باره شکل گیری گله های ملخ صحرایی در ایران هشدار داده و به شدت ابراز نگرانی نموده است.

فائو در گزارش خود اعلام نموده شکل گیری تعداد زیادی گله های ملخ صحرایی در کناره های سواحل جنوبی این کشور به صورت ادامه دار وجود دارد و تعدادی گله های جدید هم در نزدیکی بندر جاسک تشکیل می گردد.

فائو در باره شرایط ملخ های جنوب غرب آسیا هشدار داده است که تخم ریزی و زاد و ولد آن ها در این منطقه انجام می گردد و شرایط ملخ های صحرایی در ایران به شدت جدی و نگران کننده است.

این نهاد بین المللی اخیرا ملخ صحرایی را به عنوان مخرب ترین آفت بخش کشاورزی عنوان نموده بود. این آفت سال گذشته نیز به کشور ما حمله کرد و خسارت هایی هم به بار آورد. سال جاری نیز این میهمان ناخواسته از بهمن ماه دوباره وارد کشور شده مقابله با آن ها توسط وزارت جهاد کشاورزی و نیرو های مردمی در 9 استان جنوب کشور ادامه دارد. این آفت بسیار خطرناک است و در طی دهه های گذشته دو بار کشور را به آستانه قحطی برده است.

فائو همچنین گزارشی را از بقیه کشور ها اعلام نموده است. در پاکستان کنترل ادامه دار علیه گروه های ملخ صحرایی شکل گرفته در بلوچستان، پنجاب و مرز های هند ادامه دارد، اما گروه های ملخ در منطقه بلوچستان نیز در حال شکل گیری است.

در عربستان هم ملخ صحرایی به شدت حمله نموده و مقابله با این ملخ ها در نزدیکی خلیج فارس انجام می گردد.

فائو شرایط ملخ های صحرایی در منطقه ای در یمن را بسیار وخیم توصیف نموده و اعلام نموده است خبر های جدیدی از نحوه مقابله در این کشور دریافت ننموده است.

در گزارش فائو هم چنین به شرایط ملخ ها در سودان جنوبی، اتیوپی، کنیا، شرق آفریقا اشاره شده که در منطقه آفریقا شرایط ملخ های صحرایی بسیار وخیم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 137

به "ابراز نگرانی فائو از شرایط ملخ صحرایی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی فائو از شرایط ملخ صحرایی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید