شروع گفت و گوهای اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران : خبرگزاری رویترز شامگاه آدینه از شروع گفت و گوهای اوپک پلاس در خصوص افزایش فراوری نفت خام بعد از مخالفت های امارات اطلاع داد.

شروع گفت و گوهای اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

به گزارش به نقل از ایرنا، گفت و گوهای اعضای اوپک پلاس در حالی روز آدینه برگزار می گردد که در پی مخالفت امارات متحده عربی با توافق نفتی تازه، نشست اوپک پلاس از پنجشنبه به امروز موکول شد تا این گروه فرصت رایزنی بیشتر درباره سیاست فراوری نفت داشته باشد.

به نوشته رویترز در صورت عدم توافق، اعضای اوپک پلاس می توانند محدودیت های بیشتر در فراوری نفت خام را حفظ نمایند زیرا اکنون در هر بشکه 75 دلار معامله می گردد که بیش از 40 درصد بالاتر از ابتدای امسال محسوب می گردد، این در حالی است که مصرف نمایندگان نفت خام بیشتری را برای یاری به بهبود جهانی از بیماری همه گیر کرونا می خواهند.

براساس این گزارش، افزایش قیمت نفت به جهانی یاری می نماید و بهبود مالی از بیماری همه گیری کرونا را کند می نماید.

به نوشته رویترز، امارات متحده عربی مخالف توافقی است که از سوی عربستان سعودی و روسیه برای افزایش فراوری 2 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) تا سرانجام سال 2021 اصرار می گردد.

با توجه به تاثیر بحران کرونا بر کاهش تقاضای نفت خام، اعضای اوپک پلاس در سال گذشته موافقت کردند که تقریباً 10 میلیون بشکه در روز از ماه مه (خرداد) سال 2020 فراوری خود را کاهش دهند و قصد دارند تا سرانجام آوریل (اردیبهشت) 2022 محدودیت فراوری را کاهش دهد.

به نوشته رویترز، اگر امارات در نشست روز آدینه هم با طرح افزایش فراوری مخالفت کند، به جامانده کاهش فراوری احتمالاً در جای خود باقی خواهد ماند.

کاهش فراوری اوپک پلاس تا ژوییه (تیرماه) به 5.8 میلیون بشکه در روز می رسد.

رویترز به نقل از منابع اوپک پلاس نوشت که امارات متحده عربی با اصل افزایش فراوری به وسیله این گروه مخالف نیست اما می خواهد فراوری نفت خام خود را هم افزایش دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 881

به "شروع گفت و گوهای اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع گفت و گوهای اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید