آشنایی با فرودگاه بین المللی گرگان و امکانات بی نظیرش

به گزارش مجله فان پی سی، در صنعت جهانگردی، حمل و نقل یکی از ارکان مهم جذب جهانگرد بوده که در کنار عوامل فراوان دیگر، می تواند مسافرین را مجاب کند که مقصد تعطیلات خود را کجا انتخاب نمایند. پرواز با هواپیما بدلیل کاهش زمان سفر یکی از دلایل مهم سفر هست. به همین دلیل، کشورهای پر گردشگر، با احداث فرودگاه ها سمت و سوی مسافرین را به طرف شهر یا کشور خود راهنمایی می نمایند. بسیاری از شهرهای ایران دارای فرودگاه های قدیمی هستند که نشانی از اهمیت جهانگردی دارند. شهر گرگان یکی از شهرهایی بوده که در دل خود فرودگاهی 50 ساله را دارد؛ فرودگاهی که 25 سال طرحی برای جا به جایی مسافر نداشت. با ما در مقاله معرفی فرودگاه بین المللی گرگان همراه شوید تا شما را با فرودگاه گرگان هرچه بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با فرودگاه بین المللی گرگان و امکانات بی نظیرش

تاریخچه فرودگاه

فرودگاه گرگان که یکی از مهمترین فعالیت هایش انتقال حاجی های استان گلستان به مکه و مدینه بوده، قدمتی 50 ساله دارد. اما، تنها از سال 1374 و با تخصیص بودجه 10 میلیارد ریالی تبدیل به فرودگاهی شد که هواپیماهای مسافربری در آن تردد نمایند، زیرا پیش از آن با دو باند خاکی چمنی 1000 متری و متقاطع و 100 هکتار مساحت محلی بود برای صعود و فرود هواپیماهای سمپاشی وزارت کشاورزی و رساندن مرسولات پستی برای وزرات پست و تلگراف. با تامین اعتبار، مساحت فرودگاه بین المللی گرگان به 294 هکتار افزایش یافت و در بهمن 1379 با دو پرواز هفتگی به سمت تهران، سر و کله هواپیماهای مسافربری هم در آن پیدا شد.

فرودگاه گرگان بدلیل همسایگی با کشورهای سی آی اس (CIS) و همینطور حضور قومیت های مختلف، دارای اهمیت بسزایی است که با خاتمه پروژه تجهیز، به باندهایی برای فرود هواپیماهای غول پیکر نیز دست یافت، به طوریکه برای تردد حجاج، هواپیمای پهن پیکر A340 نیز در آن فرود داشته است.

شرکت های هواپیمایی دارای پرواز در فرودگاه

براساس مقاله معرفی فرودگاه بین المللی گرگان باید بدانید که این فرودگاه 229 کیلومتر تا تهران تفاوت داشته که در حدود 52 دقیقه پروازی طول می کشد و تنها 12 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کد ایکائو OING و کد یاتا آن GBT است. شرکت هواپیمایی ایران ایر با مقصد فرودگاه بین المللی زاهدان و فرودگاه مهرآباد تهران، شرکت هواپیمایی قشم به مقصد فرودگاه زاهدان، شرکت هواپیمایی سعودی به مقصد فرودگاه بین المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز و شرکت هواپیمایی بک ایر به مقصد فرودگاه آقتائو در آن تردد دارند.

شماره تماس های اطلاعات پرواز در درون استان گلستان 199 و خارج از آن 31220199 - 017 است. دورنگار فرودگاه گرگان 32244506 بوده و دفتر مدیر کلش نیز دارای شماره تماس های 31228000 و 3224505 - 017 است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت gorgan.airport.ir مراجعه نموده یا به وسیله ایمیل [email protected] با آن در تماس باشید.

امکانات و اطلاعات جانبی فرودگاه

تردد 2435 هواپیما و انتقال 190 هزار و 240 کیلوگرم بار در کنار جابجایی 1 میلیون و 273 هزار و 108 مسافر، میزان فعالیت این فرودگاه در سال 2016 میلادی بوده که انتقال حجاج را نیز برعهده دارد. امکانات رفاهی این فرودگاه به نسبت بالا بوده و دارای بسیاری خدمات جانبی نظیر اینترنت رایگان بوده که توانسته است تا رضایت مسافرین را جلب کند و باعث رونق افزونش شود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 262

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی گرگان و امکانات بی نظیرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی گرگان و امکانات بی نظیرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید