10 قسمت از کارتون باب اسفنجی شلوار مکعبی که به قدر کافی مورد توجه قرار نگرفتند

به گزارش مجله فان پی سی، باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants)، طولانی ترین سریال نیکلودئون، در دهه سوم پخش خود همچنان تمام مخاطبانش را از هر سنی سرگرم می نماید. بسیاری از هواداران کارتون باب اسفنجی احساس می نمایند که چند فصل اول و اولین فیلم این موجود دوست داشتنی برترین قسمت ها هستند و هر آنچه که در ادامه ساخته شد نتوانست به آن کیفیت برسد و در حد میانه باقی ماند. چیزی که در خصوص یک سریال طولانی مانند باب اسفنجی باید در نظر گرفته گردد این است که حجم بزرگ اپیزودهای آن باعث می گردد بسیاری از قسمت های دیدنی و مجذوب کنندهش نادیده گرفته شوند. اپیزودهای ارزشمند زیادی در سریال های اخیر وجود دارد که واقعا مجذوب کننده و دیدنی اند. از خوراکی ها گرفته تا جشن ها و داستان های شگفت انگیز، قطعا بخش های قدرنادیده زیادی از شلوار مکعبی و دوستانش وجود دارد و ما در ادامه 10 نمونه از آن ها را نام بردیم.

10 قسمت از کارتون باب اسفنجی شلوار مکعبی که به قدر کافی مورد توجه قرار نگرفتند

1. اپیزود پای من در فصل یازدهم کارتون باب اسفنجی

فرد یکی از شخصیت های مکمل کارتون باب اسفنجی شلوار مکعبی است که دائما پای خود را در هرج ومرج های بیکینی باتم می شکند. شکستن مداوم پای او از فصل اول یک شوخی پرتکرار در سریال بوده است. در قسمت 11 فصل 11 به نام پای من!، فرد از باب اسفنجی می خواهد که نقش محافظ او را بازی کند تا دیگر هر روز پایش نشکند. البته، هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی رود و فرد همچنان دچار انواع آسیب ها و مسائل می شود.

کارتون های بعد از هر فیلم باب اسفنجی علاقه عجیبی به قرار دادن شخصیت های غیرمنتظره در کانون توجه داشت، بنابراین اینکه یک قسمت کامل به فرد اختصاص داده شود، بسیار مجذوب نماینده است. شیرینی پیچیده ای هم در داستان او وجود دارد. در سرانجام اپیزود متوجه می شویم علت خنده داری که او مدام پاهایش را می شکند این است که بتواند پرستاری را ببیند که هر بار پای او را مداوا می نماید.

2. اپیزود جنون تقلید در فصل دهم کارتون باب اسفنجی

صداپیشگی تام کنی در نقش باب اسفنجی یکی از معروف ترین و دوست داشتنی ترین صداگذاری های تاریخ انیمیشن است. فصل 10 اپیزود جنون تقلید قدرت صدای کنی را به طرز درخشانی به نمایش می گذارد و داستانی که حول آن ساخته شده است بسیار سرگرم نماینده است. باب اسفنجی نمی تواند از جعل هویت دوستانش دست بردارد، تا جایی که فراموش نموده چگونه خودش باشد، بنابراین فرار می نماید و دچار بحران می شود، فقط برترین دوستانش می توانند به او یاری نمایند تا از این مخمصه جان سالم به در ببرد.

هواداران صداپیشگی کنی در این قسمت چیزهای زیادی را دوست دارند. باب اسفنجی می تواند یک آهنگ واقعا خارق العاده بخواند و صداهای بسیار جالبی را به جای تمام شخصیت های دیگر دربیاورد، بنابراین اگر کنی به جای هر شخصیتی در بیکینی باتم صداپیشگی می کرد، می توانست یک تنه کل سریال را بچرخاند. هواداران صداپیشگی کنی باید جنون تقلید را بارها تماشا نمایند.

3. اپیزود دوستان وحشی در فصل دهم کارتون باب اسفنجی

در اپیزود دوستان وحشی فصل 10 و تولد سندی، وقتی یک ماه گرفتگی مرموز دوستان او را به شکل حیوانات واقعی درمی آورد، سندی و راوی فرانسوی با هم متحد می شوند تا تمام دوستانش را نجات دهند. همانطور که راوی فرانسوی رفتار اسفنج ها، ستاره های دریایی، اختاپوس، خرچنگ ها، نهنگ ها، ماهی های بادکنکی و میگوها را توصیف می نماید، سندی از مهارت های علمی و اختراعات مختلف خود برای جمع آوری و بازگرداندن آن ها به حالت عادی استفاده می نماید.

خالق باب اسفنجی، استفن هیلنبرگ، قبل از اینکه به یک خالق کارتون فوق العاده مشهور در سطح دنیای تبدیل شود، یک زیست شناس دریایی بود، بنابراین وقتی این سریال از وقایع علمی برای روایت داستانش استفاده می نماید، بسیار لذت بخش و تماشایی است. تماشا شخصیت های نمادینی مانند اختاپوس و پرل که مانند اختاپوس ها و نهنگ های واقعی رفتار می نمایند، سورئال و خنده دار است. راوی فرانسوی و پچی هر دو در این قسمت که خود باب اسفنجی در آن حضور کم رنگی دارد ظاهر می شوند و این موضوع به تام کنی (صداپیشه باب اسفنجی) فرصتی می دهد تا به جای دیگر شخصیت هایش نقش بازی کند.

4. اپیزود معدن خردل از فصل یازدهم

سس خردل رستوران خرچنگ تمام شده است و یک رستوران فست فود بدون سس همواره یک چیزی کم دارد! بنابراین آقای خرچنگ، باب اسفنجی، اختاپوس و پاتریک را به معادن خردل می فرستد تا کمبود رستوران را جبران نمایند. این یک مفهوم ساده، اما طرح اپیزود معدن خردل از فصل 11، برای یک فیلم کارتونی بسیار خنده دار است.

بعضی از شوخی های بصری عالی (مانند پاتریک که در پی خردل می شود و فقط سنگ های قیمتی پیدا می نماید) و سکانس های ضد و خورد چاشنی بیشتری به این قسمت می دهند. سکانسی که شامل یک سیستم متروی زیرزمینی در معدن خردل است، خنده دار، و برای هر کسی که از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می نماید دردناک است! زیرآبی رفتن های کلاسیک این سه نفر در محیطی که همه چیزش برای کمدی محیا است، این قسمت را به یک اپیزود بسیار تماشای تبدیل نموده.

5. اپیزود غیر عادی از فصل ششم

اصلا چه چیزی طبیعی است؟ در فصل ششم و اپیزود غیر عادی باب اسفنجی سعی می نماید عادی باشد. او تبدیل به اسفنجی گرد، ساده و کاملا متفاوت نسبت به اسفنجی که همه در بیکینی باتم به آن عادت دارند می شود. برای این باب اسفنجی آرام، همه چیز عادی است، همبرگرها طعم خود را از دست می دهند، خوش گذرانی با دوستانش سخت تر است و این به اختاپوس و پاتریک بستگی دارد که دوستشان را به شخصیت احمق و دوست داشتنی قبلی برگردانند.

غیر عادی یک کاوش سرگرم نماینده در خصوص معنای دوست داشتن خود است. تماشا باب اسفنجی بسیار ساده و بی شور و حال در دنیای پر از اتفاقات عجیب و غریب بیکینی باتم، و راه حلی که دوستانش برای یاری به او پیدا می نمایند تا دوباره خودش باشد به شکل لذت بخشی سورئال است.

6. اپیزود شب خوش گذرونی دخترونه از فصل یازدهم

بیکینی باتم فقط تعداد کمی شخصیت های اصلی زن دارد، و آن ها به ندرت، اگر نگوییم هرگز، با هم دیده می شوند. اپیزود شب خوش گدرونی دخترونه در فصل 11 این تراژدی را با کنار هم قرار دادن سندی، کارن کامپیوتر و خانم پاف برای یک قسمت تغییر می دهد. این دخترها یک شب سرگرم نماینده را با شوخی و سر کار گذاشتن تمام بچه های شهر می گذرانند.

تماشای عوض شدن جای آقای خرچنگ، پلانکتون و باب اسفنجی بسیار سرگرم نماینده است. خانم پاف که با قدیمی ترین شاگرد قایق سواری اش سر و کله می زند، به طرز شگفت آوری لذت بخش است. با توجه به تازگی و طراوت محض این که بیشتر دختران در دنیا باب اسفنجی یک قسمت را با هم می گذرانند و شیطنت می نمایند، این قسمت رقیب ندارد. فقط حیف که مروارید (دختر آقای خرچنگ) به خاطر سن و سالش نمی توانست به این خوش گذرانی بپیوندد.

7. اپیزود ویروس کارن از فصل یازدهم

پس از داستان پلانکتون محور فیلم باب اسفنجی؛ اسفنج بیرون از آب (The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water)، اپیزودهایی با این شخصیت شرور و همسر رایانه اش به مراتب بیشتر شد. یکی از هوشمندانه ترین و علمی ترین اپیزودهای این زوج عجیب و غریب، فصل یازدهم و قسمتی به نام ویروس کارن است. کارن به یک ویروس کامپیوتری مبتلا می شود و کنترل خود را از دست می دهد و باب اسفنجی و پلانکتون باید برای وارد شدن به نرم افزار او کوچک شوند تا ویروس را تحت کنترل درآورند.

در داخل کارن، سیستم امنیتی او یک نسخه ایده آل از همسرش و بعلاوه سایر شخصیت های بیکینی باتم را نشان می دهد. تصاویر داخل کارن ترکیبی غیرمنتظره از تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی از سبک های هنری است، و ارجاعاتی به قسمت ها و فصل های قبلی وجود دارد که به روش های مجذوب نماینده و سرگرم نماینده نشان داده می شود. تماشای اپیزود ویروس کارن برای هر هوادار پلانکتون، کارن یا هر زمان که سریال چیزی غیرمنتظره را با زبان بصری خود امتحان می نماید، لازم است.

8. اپیزود اسفنج نمکی از فصل سیزدهم

بسیاری از قسمت های سریالی که بعد از فیلم های باب اسفنجی ساخته می شوند اغلب به عنوان دنباله ای برای قسمت های قبلی و محبوب سه فصل اول سریال عمل می نمایند. اپیزود اسفنج نمکی در فصل 13 ادامه اپیزود ورود چلمن ها ممنوع (No Weenies Allowed) فصل 3 است و باب اسفنجی را دنبال می نماید که به عنوان آشپز در رستوران سالتی اسپیتون مشغول به کار می شود. اسفنج نمکی در نهایت به مخاطب اجازه می دهد ببیند که در داخل سخت گیرترین رستوران بیکینی باتن چه می گذرد.

رفتار سرزنده و سرحال باب اسفنجی که در تضاد با شخصیت های عجیب و غیرعادی درون رستوران عمل می نماید، یک کمدی فوق العاده بوجود می آورد. حتی خانم پاف با پوشیدن یک ژاکت مینی چاق گنده (Big Fat Meanie) در یک اشاره زیبا به قسمت کلاسیک ستاره دریایی دانش آموز تازه (New Student Starfish) از فصل 3 وارد صحنه می شود. با توجه به اشاره به قسمت های گذشته، این اپیزود قطعا یکی از قسمت هایی است که باید چند بار دیگر تماشا کنید.

9. اپیزود برترین دوست دشمن ها از فصل چهارم

تماشای رقابت آقای خرچنگ و پلانکتون در کارتون باب اسفنجی همواره سرگرم نماینده است، اما تماشای این رقبای دیرینه که به طرز ناباورانه ای با هم کار می نمایند تماشای تر است. در اپیزود برترین دوست دشمن ها از فصل 4 زنجیره ای از رستوران های کلپ شیک مدام شعبه های تازهی را در هر گوشه باز می نمایند. بنابراین به جای اینکه پلانکتون سعی کند فرمول همبرگرها را از آقای خرچنگ بدزدد، رستوران داران رقیب با هم دوست می شوند تا کار تازهی در شهر انجام دهند.

تماشای باب اسفنجی که آغاز به تفسیرهای اجتماعی می نماید، از آن قسمت های مجذوب نمایندهی است که شاید کمتر شاهدش باشیم. این اپیزود چگونگی شکل گیری شعباتی مانند استارباکس را با همان ترکیب همیشگی زد و خوردها و ماجراهای فانتزی نشان می دهد. برترین دوست دشمن ها در مجموع یک کاوش بسیار سرگرم نماینده از پویایی رقابت با دوستان است که سریال اغلب در نشان داده آن کوتاهی نمی نماید.

10. اپیزود باب اسفنجی در سرزمین تصادفی از فصل دوازدهم

کاز، کاریکاتوریست سورئال و نویسنده باسابقه کارتون باب اسفنجی به خاطر اپیزودهای بسیار عجیب و محبوب مشهور است (مانند قسمت های کلاسیک شکلات آجیلی (Chocolate with Nuts) و پتی بدجنس (Nasty Patty)). قسمت باب اسفنجی در سرزمین تصادفی از فصل 12 در طرح اصلی بسیار ساده عمل می نماید، اما انفجاری همه جانبه از سبک و طنز او است و برای هواداران کاز این یک قسمت تماشایی است.

چیزی که این اپیزود را با ارزش می نماید، یک صحنه حذف شده است. در پخش اولیه اش، اختاپوس دری را در سرزمین تصادفی باز می نماید تا یک سر عجیب را نشان دهد. در پخش مجدد، اختاپوس در نقش یک کودک عجیب دیده می شود. به ندرت پیش می آید که یک سریال قدردان جایگاه خود در دنیای اینترنت یا در میان هوادارانش باشد، بنابراین وقتی باب اسفنجی این کار را انجام می دهد، حتی اگر صحنه ای حذف شده باشد، واقعا منحصربه فرد است.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1411

به "10 قسمت از کارتون باب اسفنجی شلوار مکعبی که به قدر کافی مورد توجه قرار نگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قسمت از کارتون باب اسفنجی شلوار مکعبی که به قدر کافی مورد توجه قرار نگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید