کنایه نویسنده یمنی به گوترش: گویا بچه ها شهید ما، قاتل ندارند

به گزارش مجله فان پی سی، یک تحلیلگر و فعال سیاسی یمن با انتشار یادداشتی، اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل در نادیده گرفتن جنایات آل سعود علیه بچه ها یمن، نوشت که این یک رسوایی برای چنین سازمانی است زیرا به گونه ای رفتار کرد که گویی بچه ها شهید یمن هیچ قاتلی ندارند.

کنایه نویسنده یمنی به گوترش: گویا بچه ها شهید ما، قاتل ندارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، آدینه گذشته (18 ژوئن)، سازمان ملل در گزارشی گفت که آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در لیست سیاه ناقضان حقوق بچه ها قرار دهد، اما چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی گرفته نشده است. امری که با واکنش تند بسیاری از مقامات دولت نجات ملی یمن همراه شد.

جنبش انصارالله یمن هم دیروز گفت که دبیر کل سازمان ملل با تصمیم خود در درج نام جنبش انصار الله در لیست ناقضان حقوق بچه ها، خود و این نهاد بین المللی را در لیست ننگ قرار داد. آنتونیو گوترش ثابت کرد که سازمان ملل فقط یک نهاد بی اهمیت است که کشور های قدرتمند از آن برای تحریف واقعیت ها و مصادره حقوق ملت های مستضعف سوء استفاده می نمایند.

دفتر سیاسی این جنبش گفت: بچه ها یمن می دانند چه کسی آن ها را با هواپیما ها و محاصره کشورشان کشته است و می دانند چه کسی خون و کودکی آن ها را با تمدید دوران ریاست خود معامله می نماید. بچه ها یمنی با وجود بی گناه بودنشان نسبت به دبیر کل سازمان ملل به خاطر اینکه دچار مشکل روانی و اخلاقی است، حس ترحم دارند.

محمد امین الحمیری عضو دبیرکلی حزب السلم و التنمیه یمن و از نویسندگان و تحلیلگران سیاسی این کشور هم با انتشار یادداشتی در پایگاه خبری انصارالله، نوشت: جنگ خصمانه و محاصره یمن، سازمان ملل را در قبال جنایات مختلفی که طی سال های گذسته در این کشور در سایه تداوم جنگ و محاصره روی داد، رسوا کرد.

وی با تیتر کنایه آمیز، رسوایی سازمان ملل.. بچه هاِ شهید ما قاتل ندارند به چشم پوشی گوترش از جنایات ائتلاف سعودی در کشتار بچه ها یمنی اشاره نمود و علت آن را جویا شد.

وی نوشت: [سازمان ملل]کوشش کرد و تمام کوشش خود را وقف این امر کرد که خود را در صندلی یک میانجی بی طرف و سردرگم نشان دهد.. اما در نهایت مَنِش متولیان آن از این امر جلوگیری کرد و واقعیت این که آن ها ابزار مزدوری هستند، برملا شد و به جای آن که، جنایتکاران در لیست موسوم به سیاه جنایتکاران جنگی قرار گیرند، این سازمان، یک قربانی را که به آن حمله شده و کلیه قوانین و عرف های بین المللی به او حق دفاع از خود را می دهد، در این لیست قرار داد.

این تحلیلگر یمنی در ادامه نوشت که با همه این ها، جای هراسی نیست. زیرا این اقدام سازمان ملل بر مقدار پایبندی مردم یمن به گزینه های درست و حق خود که از همان شروع تجاوز به آن تمسک ورزیدند، خواهد اضافه کرد و می داند که خداوند به او در همه چالش ها و تحولات یاری خواهد نمود.

وی در خاتمه نوشت: در برابر چنین استکباری .. ما به نوبه خود، به اسم مردم یمن، بار دیگر بر ایستادگی کامل و موضع ثابت قدم خود در کنار همه آزادگان دنیا و در رأس آن ها، گروه انصارالله در جهت رهایی از سلطه خارجی، تا رسیدن به آرمان های کشورمان در آزادی، حاکمیت و استقلال تاکید می کنیم.

تجاوز نظامی به یمن در فرودین 1400 وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه انسانی حال حاضر دنیا را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه ای و دنیای که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 901

به "کنایه نویسنده یمنی به گوترش: گویا بچه ها شهید ما، قاتل ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه نویسنده یمنی به گوترش: گویا بچه ها شهید ما، قاتل ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید