کدام سبک کابنیت مناسب آشپزخانه شماست؟ کلاسیک یا مدرن؟

به گزارش مجله فان پی سی، آشپزخانه دارای عناصر و زیرمجموعه های مختلفی است که مرز مشخصی را بین آشپزخانه مدرن و کلاسیک ترسیم می نماید، اما کابینت آشپزخانه برجسته ترین آنهاست. بسیاری بر این باورند که کابینت آشپزخانه پایه آشپزخانه را می سازد که بدون آن آشپزخانه ناقص و نامرتب به نظر می رسد. کابینت آشپزخانه مهمترین عامل مشخص کننده سبک طراحی آشپزخانه است. از آنجایی که بخشی از مردم کابینت های آشپزخانه کلاسیک با جزییات فراوان و لوکس را ترجیح می دهند، بعضی به طراحی های مدرن برای ظاهری تازه تر و امروزی تمایل دارند. در ادامه به ویژگی های هر دو سبک کابینت اشاره می گردد تا بتوانید سبک مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب کنبد.

کدام سبک کابنیت مناسب آشپزخانه شماست؟ کلاسیک یا مدرن؟

تفاوتهای سبک کابینت آشپزخانه مدرن با سبک کابینت کلاسیک چیست؟

هنگام خرید کابینت آشپزخانه، مطمئن شوید که دقیقاً در پی چه چیزی هستید. برای یاری به درک بهتر مفاهیم طراحی هر دو نوع کابینت آشپزخانه، در اینجا راهنمای مقایسه ای بین کابینت آشپزخانه کلاسیک و مدرن ارائه شده است.

  1. تفاوت از نظر ویژگی ها

کابینت آشپزخانه کلاسیک دارای جزییات فراوان و نماهای مختلف مانند نما هود، تاج، ستون و سرستونهای رومی، دکور بار ، قفسه های ویترینی شیشه خور و موارد دیگر هستند. در حالی که کابینت آشپزخانه مدرن ظاهری یکدست دارد و به خوبی با وسایلی مانند یخچال و ماشین ظرفشویی و لباسشویی ترکیب می گردد. کابینت های مدرن با ویژگی هایی مانند کشوهای جادار و کاربردی و روکش MDF مقاوم در برابر لکه ساخته می شوند. در نظر داشته باشید که طرح های کابینت آشپزخانه سفارشی و با کیفیت دارای ویژگی هایی خواهد بود که بر اساس سلیقه مشتری طراحی، فراوری واجرا می گردد.

  1. تفاوت از نظر چیدمان

کابینت های آشپزخانه کلاسیک نمایانگر چیدمان آشپزخانه منحصر به فرد، دقیق و لاکچری است. از ویژگی های چیدمان آن می توان به تقارن نما، نماهای منحنی و گرد و گوشه های زاویه دار اشاره نمود. بر خلاف کابینت آشپزخانه کلاسیک، قلب چیدمان کابینت آشپزخانه مدرن سادگی است. چیدمان این کابینت ها مستقیم است و بر زوایای مناسب و سطوح موازی تاکید دارد.

  1. تفاوت از نظر ترکیب

وقتی صحبت از طراحی کابینت آشپزخانه می گردد، اصطلاح ترکیب هم ظاهر و هم احساس محصول را در بر می گیرد. به عنوان مثال، رنگ براق، نور بیشتری را منعکس می نماید و کمی تغییر در سطح ایجاد می نماید که ترکیب را اضافه می نماید. معمولاً کابینت های آشپزخانه کلاسیک ترکیب بیشتری نسبت به کابینت های مدرن دارند چراکه کابینت سبک مدرن صاف تر و یکدست تر به نظر می رسند. کابینت های سبک کلاسیک با نمای چوبی براق و دستگیره خود را بیشتر به رخ می کشند که به آن ها جذابیت لاکچری بودن را می دهد. برخلاف آن، کابینت های مدرن ظاهری ساده براق و مینیمالیستی با دستگیره مخفی و مگنتی دارند.

  1. تفاوت از نظر رنگ

رگه های چوبی مختلف در کابینت های آشپزخانه کلاسیک وجود دارد که شامل رنگ های گردویی، فندقی و راش، بیاز و … می گردد. کابینت های کلاسیک را می توان در روکش هایی با رگه هایی غیر از چوب نیز دید، بسیاری از مردم رنگ های سفید با رگه های طلایی و سفید صدفی، سفید طرح چوب، و غیره را نیز ترجیح می دهند. برخلاف رنگ های کابینت آشپزخانه کلاسیک، کابینت های مدرن با رنگ های براق و مات و یکدست سفید، خاکستری، متالیک و ترکیبی از سایه های روشن و خنثی طراحی فراوری و اجرا می گردد.

کابینت کلاسیک با رنگ مشگی و ستونها با رگه های طلایی

  1. تفاوت از نظر سبک درب

به علت تنوع در سبک های ساخت، سبک درب ها نیز در کابینت آشپزخانه کلاسیک و مدرن فرق دارد. کابینت های آشپزخانه کلاسیک به درهای آن رنگ تزئینی بیشتری می بخشند و همانطور که در بالای جعبه کابینت قرار می گیرند، طرحهای بیشتری نیز دارند. طرح های درب کابینت کلاسیک شامل جزییات بیشتری بوده و دارای طرح های متنوعی نظیر درب کابینت ریسمان، زنجیری و ویترینهای شیشه خور وغیره هست. در حالی که، سبک های درب کابینت مدرن با ورقهای ام دی اف با صفحه صاف و بدون طرح و جزییات و ظاهری براق فراوری می شوند.

علاوه بر طراحی، این کابینت ها به آشپزخانه لحن و شادابی می بخشند. کابینت های کلاسیک فضایی دنج را به فضای آشپزخانه شما ارائه می دهند در حالی که کابینت های مدرن حسی ساده، براق و کارآمد را به آن می بخشند. سبک کلاسیک به خوبی با چوب گرانیت و سایر عناصر طبیعی مطابقت دارد. با این حال، اگر احتیاج به افزایش فضای ذخیره سازی دارید، کابینت های آشپزخانه مدرن گزینه بهتری برای شما هستند.

توجه داشته باشید که با توجه به لاکچری بودن و پر طرح بودن کابینت سبک کلاسیک، این نوع از کابینت بیشتر برای آشپزخانه های اپن و نسبتا بزرگ پیشنهاد می گردد ولی کابینت سبک مدرن با توجه به مینمالیست بودن سبک آن و براقیت و ساده بودن آن گزینه مناسب تری برای آشپزخانه های کوچک است.

کابینتهای مدرن در ایران با دو جنس ام دی اف ساده، و های گلاس و بعضا ترکیب هردو فراوری می گردد. و در بین عموم با نام کابینت هایگلاس و کابینت ام دی اف شناخته می گردد. و کابینت های کلاسیک بسته به بودجه صاحب خانه با انواع متریال چوب طبیعی ، ام دی اف با روکش چوب با رنگ پلی یورتان و نیز ام دی اف با روکش PVC ممبران فراوری می شوند. که با نام کابینت ممبران و کابینت روکش طبیعی طرح چوب شناخته می گردد.

در تمامی انواع کابینت بدنه از ام دی اف سفید یا رنگی ساخته می گردد و تفاوت متریالها در نماها و دربهای کابینت می باشد.

طراحی سمت راست کابینت سبک مدرن و طراحی سمت چی کابینت سبک نئوکلاسیک است.

پیشنهاد ویژه

اخیرا سبک جدیدی از کابینت آشپزخانه نیز که پیشتر در 500 سال پیش مرسوم بوده بسیار مورد پسند و علاقه عموم قرار گرفته که نه مانند سبک کلاسیک شلوغ بوده و نه مانند سبک مدرن ساده. این سبک که با دو متریال ام دی اف با رنگ پلی یورتان و یا ممبران سوپرمات فراوری می گردد را کابینت سبک نئوکلاسیک نامیده می گردد. البته سبک نئوکلاسیک ویژگی های دیگری نیز دارد که در مقالاتی دیگر به آن میپرداریم.

مجموعه ما با برند ماهر چوب، دارای سابقه ای درخشان در زمینه طراحی و فراوری و اجرای انواع کابینت آشپزخانه، در سبک ها و متریالهای مختلف می باشد. این مجموعه به همراه تیم متخصص و طراحان حرفه ای خود در نظر دارد هنر و تخصص خود در زمینه اجرای انواع کابینت آشپزخانه را با قیمتی بسیار مناسب و به صورت نقد و اقساط برای کاربران علاقه مند به انجام رساند. از این فرصت استثنایی استفاده نموده و به ما و سابقه ما اعتماد کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1362

به "کدام سبک کابنیت مناسب آشپزخانه شماست؟ کلاسیک یا مدرن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام سبک کابنیت مناسب آشپزخانه شماست؟ کلاسیک یا مدرن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید