کتاب طراحی و رهبری تحول سازمانی: رهیافتی آینده نگر منتشر شد
به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران، برای آن هایی که کوشش می نمایند در باغ های محصور و کهنسال مزیت رقابتی پنهان شوند این رویکرد نو به مثابه تهدیدی است که عدم قطعیت تحمل ناپذیری را ایجاد خواهد نمود، اما عدم قطعیت تنها یک روی سکه است؛ همان رویی که می بینیم، وقتی که دیگران دنیایی که در آن زندگی می کنیم را تغییر می دهند.
روی دیگر سکه امکان است؛ یعنی همچنان که موانع موجود بر سر راه مشارکت، آفرینش و تعامل فرو می ریزند، شمار آینده های نو ممکنی که می توانیم در کنار هم بیافرینیم افزایش می یابد. این کتاب درباره برعهده گرفتن مسئولیت آینده است. شرکت ها چگونه متحول می شوند؟ تجسم آینده، رفع گردن گلوگاه ها، راستایابی در دل ناشناخته ها و رهبری سازمان خوددگرگون ساز بخش های مختلف این لیست این اثر است.
مترجم در مقدمه این اثر می نویسد: خواندن این کتاب را به اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل، کارآفرینان، معاونان و مدیران استراتژی، برنامه ریزی، نوآوری و هر آن کس که سر تغییرات بنیادین دارد توصیه می کنم.
ترتیب مطالب کتاب از این قرار است: در فصل نخست خلاصه ای از مطالب فصل های بعدی بازگو می گردد. فصل دوم در مورد کاربرد داستان های علمی - تخیلی برای تصور آینده است. فصل سوم به نحوه استفاده از ابزارهایی چون کهن الگوها برای شکستن مقاومت های سازمانی می پردازد. فصل چهارم به ترسیم نقشه راه تحول و بهره گیری از علم اعصاب کاربردی و شاخص های کلیدی عملکرد آینده اختصاص دارد. فصل پنجم به معرفی قابلیت هایی می پردازد که شما را در راستا تحول بازیگر خواهند بود؛ قابلیت های منفی و قدرت معکوس از آن جمله اند و در سخن آخر بیانیه نوآوری رفتاری را به عنوان شاخه ای نوپدید در علم خواهد خواند.
کتاب دو پیوست کوتاه را هم شامل می گردد. پیوست نخست به امکان تحول در زندگی شخصی می پردازد و پیوست دوم داستان نوشته شدن کتاب به وسیله نویسندگانش را ادبیانه بازگو می نماید. نویسندگان در پاسخ به این سؤال که ما که هستیم و چرا این کتاب را نوشتیم؟ نوشته است: تحول شاید یکی از امور بسیار دشواری باشد که رهبران مسئولیت انجام آن را برعهده دارند. مقصود ما از تحول تصور ایده های ارزشمند ممکن برای سازمان و غلبه موفقیت آمیز بر موانعی است که بر سر راه خلق آن آینده وجود دارد.
شرکتی که در حال تحول است ممکن است مدل کسب و کار نو و اخلال گر، نوآوری رادیکال، جهت گیری مجدد استراتژی، بازسازی فرهنگی یا تغییر چشمگیر دیگری را عملی سازد، اما تحول همیشه مستلزم این است که برای کارهای نوی که سازمانشان می تواند انجام دهد، در ابعاد بزرگتری رؤیاپردازی کنید، سپس در این زمینه اقدام های معنادار انجام دهید. رهبران می دانند که رهبری تحول برای همگامی با فناوری و محیط کسب و کار متغیر، وظیفه آنهاست. بعلاوه می دانند که در انجام این مهم محکوم به شکست اند، اما معنای این پیامد دلسردنماینده این نیست که نمی توانند مشکل فناورانه یا استراتژیک را حل نمایند. علت شکست آنها مسائل انسانی اجتناب ناپذیر توأم با تغییر است، مسائلی همانند ترس، عادت، سیاست و نداشتن قوه تخیل، این دغدغه ها همیشه گریبان گیر انسان ها بوده است، اما چه می شد اگر برای غلبه بر آنها راهی داشتیم؟
کتاب حاضر روشی نو و رادیکالی را برای ایجاد همان نوع تغییری که در مورد شرکت لوز توصیف شد و پرداختن به دغدغه های انسانی موجود در سر راه تغییر معرفی می نماید. ما به عنوان نویسندگان این کتاب، منظره منحصر به فردی را در مورد این موضوع خلق نموده ایم.
کتاب طراحی و رهبری تحول سازمانی: رهیافتی آینده نگر تألیف ناتان فر، کایل نل، توماس زوئگا رامزوی به همت نادر سیدکلالی به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اخیرا به بهای 71000 هزار تومان منتشر شد.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران