کتاب شناسنامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی منتشر شد

به گزارش مجله فان پی سی، تهران (پانا) - کتاب شناسنامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی از سوی انتشارات کمیسیون ملی یونسکو- ایران با پژوهش و نگارش سید فرید قاسمی منتشر شد.

کتاب شناسنامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی منتشر شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، انتشارات کمیسیون ملی یونسکو-ایران پس از سال ها تعطیلی با انتشار کتاب شناسنامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی مجدد آغاز به کار کرد.

سید فرید قاسمی در بخشی مقدمه این کار آورده است: شناسنامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی چکیدە برش یک پژوهش است که قرار بود در سال 1380 منتشر شود. بار دیگر سال 1384 مصمم به نشر کتاب شدم اما در میانه سال یاد شده، شیوه های مجوز کتاب دگرگون شد.

سال 1392 که تا حدودی رویه ها به پیش از 84 بازگشت که زمانه دگری شده بود. از یک سو محمل های نو، عرصه را بر عرضه کاغذی بسیاری از زمینه های موضوعی سد کرده بودند و از طرف دیگر، با سیر شتابان و روزافزون هزینه ها، کمتر ناشری زیر بار انتشار کتابهای چند ُمجلدی پربرگ می رفت.

قاسمی درباره محتوای کتاب یاد شده در این مقدمه یادآوری کرده است: در گام نخست زندگینامه ها را در دو رده درگذشته ها و زنده ها، به تفکیک رساندم و به خلاصه نویسی سرگذشت درگذشتگان نشستم. دریغا پیوسته بر شمار رفتگان افزوده می شد و برگه هایی را از گروه دو به دسته یک می بُردم.

آنچه در این مجموعه خواهید دید چکیده زندگینامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی: مؤسس، حامی، ناشر، مدیر (مسؤول، اجرایی، داخلی، و...) سردبیر، ویراستار، دبیر تحریریه و سرویس/ گروه، پژوهشگر/ نشریه پژوه، حروفچین، مصحح/ نمونه خوان، طراح، صفحه آرا، نقاش، کاریکاتوریست، حروف آفرین، عکاس، ناظر چاپ، لیتوگراف، چاپکار، صحاف، پخشگر/ موزع، روزنامه فروش، و... تا مدیرهای سازمان های ناظر و مرتبط، حتی سانسورچی ها و به طور کلی افرادی است که به هر شکل، فراتر از جهان روزنامه نگاری با پهنه مطبوعات ایران مرتبط بوده اند.

تو تاکید کرد: این مجموعه به توصیه دوست بزرگوارم یونس شکرخواه چاپ می شود. از حجت الله ایوبی و امیر روشن که زمینه نشر کتاب را فراهم آوردند، سپاسگزارم. همچنین قدردان هستم از هنرمند گرامی جناب ساعد مشکی برای شکل کتاب، حروفچین سختکوش فاطمه هدایتی (باباپور) و بستگان و دوستان درگذشتگان که جوابگوی پُرسش هایم بودند.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب که در 704 صفحه به چاپ رسیده است، می توانند با بخش انتشارات کمیسیون ملی یونسکو-ایران تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 717

به "کتاب شناسنامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب شناسنامه 1600 روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید