ونیز برای محافظت از کلیسای سینت مارکو در برابر سیل در اطراف آن حصاری شیشه ای قرار داد

به گزارش مجله فان پی سی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ونیز برای محافظت از کلیسای سینت مارکو در برابر سیل در اطراف آن حصاری شیشه ای قرار داد.

ونیز برای محافظت از کلیسای سینت مارکو در برابر سیل در اطراف آن حصاری شیشه ای قرار داد

کلیسای جامع سینت مارکو که مشهورترین بنای تاریخی ونیز محسوب می شود، اکنون با حصارهای شیشه ای محاصره شده تا این بنا را آسیب سیل های احتمالی مصون نگه دارد.

این حصار که شبیه دیوار شیشه ای کوچکی به نظر می رسد از ورود آب تجمع یافته در میدان به کلیسای 1000 ساله ونیز جلوگیری می کند. در دهه های اخیر سیل صدها بار به کلیسای تاریخی سینت مارکو هجوم آورده است.

نخستین بار در هفتم نوامبر بود که افزایش 95 سانتیمتری سطح آب در ونیز اهمیت و لزوم ساخت این حصار را آشکار کرد.

اما پیش از این، MOSE به عنوان نوعی حصار برای حفاظت ونیز از گزند سیل در فاصله بین دریای آدریاتیک و تالاب ساخته شده بود و دلیل اینکه مقام های این شهر حصار دیگری را برای این کلیسا تهیه کرده اند، این است که حصار MOSE برای سهولت عبور و مرور کشتی ها فقط در صورت افزایش 120 سانتیمتری سطح آب فعال خواهد شد.

واکنش ها به ساخت این حصار شیشه ای که 5 متر طول و 1.3 متر ارتفاع دارد، تا به امروز مثبت بوده است. مدیر سابق مرکز میراث جهانی یونسکو نیز این حفاظ نو را خوش ساخت عنوان کرده است. این حصار به نحوی ساخته شده که از بازگشت آب حاصل از بارش به ناودان ها و تجمع آن جلوگیری می کند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1341

به "ونیز برای محافظت از کلیسای سینت مارکو در برابر سیل در اطراف آن حصاری شیشه ای قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونیز برای محافظت از کلیسای سینت مارکو در برابر سیل در اطراف آن حصاری شیشه ای قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید