شرایط زباله در جاده ها و شمال کشور اسفبار است

به گزارش مجله فان پی سی، وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی گفت: شرایط زباله در جاده های کشور و به ویژه در شهرهای شمالی اسفبار است.

شرایط زباله در جاده ها و شمال کشور اسفبار است

به گزارش ایسنا، عزت الله ضرغامی در توئیتر به گزارشی که در هیأت دولت درباره شرایط اسفبار زباله در جاده ها و به ویژه شهرهای شمالی کشور داده است، اشاره نمود و نوشت: رییس جمهور درباره اولویت پسماند که هم موجب نارضایتی گردشگران و هم مردم منطقه شده است، دستورات اکیدی صادر کردند.

او بعلاوه در ویدئویی که در این باره منتشر نموده به حاشیه رودخانه ای که با زباله پوشیده شده است، اشاره می نماید و می گوید: اینجا زباله دانی است، جز میکروب و آلودگی بصری هیچ چیز دیگری نیست.

چندی پیش نیز شهردار تنکابن در استان مازندران با انتشار تصویری از حجم زیاد زباله هایی که در تعطیلات نوروز جمع آوری شده است، نوشته بود: میانگین زباله در روزهای عادی سال، حداکثر 120 تن در روز است، اما در روز یکم فروردین این حجم به 183 تن، در روز دوم به 206 تن و در روز سوم فروردین به 212 تن رسیده است.

محمدابراهیم لاریجانی که از مدیران سابق گردشگری بوده، در مقام شهردار یکی از شهرهای استان پرمسافر مازندران، یادآوری نموده است: این که گفته می گردد باید به گردشگری روی بیاوریم و از منابع آن بهره مند شویم، به این علت است که الان هزینه های ورود گردشگران را می پردازیم، بی آنکه درآمدهایش را کسب کنیم. بنابراین چاره ای نداریم که گردشگری را یاد بگیریم و از آن منفعت ببریم.

گزارش ها و آمارهای قدیمی تر حاکی از این است که فقط در استان مازنداران روزانه حدود 3 هزار تن و در روزهای اوج مسافرت حدود 7 هزار تن زباله فراوری و جمع آوری شده است. در سال 1399 گزارش شد فقط در استان مازندران نزدیک به 30 کوه زباله وجود دارد که تنها در منطقه سوادکوه، چهار کوه زباله در دل جنگل ها، کناره نهرها و در کوهستان ها وجود دارد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1215

به "شرایط زباله در جاده ها و شمال کشور اسفبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زباله در جاده ها و شمال کشور اسفبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید