مدل های تزیین خانه با گلیم در طرح های دستباف و ماشینی

به گزارش مجله فان پی سی، تزیین خانه با گلیم یکی از روش های پرطرفدار و پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی است. گلیم ها مفهومی عمیق و هویتی خاص به چیدمان خانه می دهند و بخاطر رنگ های متنوعی که دارند، گرمابخش دکوراسیون هستند. بخاطر همین موضوع، گلیم را می گردد در تمامی دکوراسیون ها با هر سبکی بکار برد. مثلا در دکوراسیون های مدرن که پر از رنگ های سرد و خنثی هستند پهن کردن یک قالی گلیم زیبا در اتاق نشیمن یا پذیرایی بشدت جلب توجه خواهد نمود. در دکوراسیون های کلاسیک، سنتی و روستیک هم که وجود فرش گلیم از واجبات است.

مدل های تزیین خانه با گلیم در طرح های دستباف و ماشینی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پس شکی در زیبایی و کارایی گلیم نیست، موضوع مهم روش انجام این کار و نحوه انتخاب مدل مناسب است. در این پست به طور خلاصه توضیحی درباره نحوه تزیین خانه با گلیم خواهم داد. طبق روال معمول این توضیحات همراه با عکس هایی زیبا از خانه های تزیین شده با گلیم از ایران و سرتاسر نقاط دنیا خواهد بود. هر چه باشد، گلیم و فرش دستباف ایرانی، شهرتی دنیای دارد. جالب است بدانید 51% از آمریکایی ها برای پوشاندن کف خانه از فرش و موکت استفاده می نمایند.

از آنجایی که گلیم های دستباف از ابریشم، پنبه یا پشم حیوانات اهلی ساخته می شوند، رنگ و شکل ظاهری آنها پس از گذشت سال ها کیفیت خود را حفظ خواهد نمود، نکته جالب اینجاست که گلیم و فرش دستباف هر چه بیشتر پا بخورد حتی زیباتر هم می گردد، حتی زیباتر از روز اول. مادامی که مراقب پوسیدگی فرش ها باشید مسئله ای از بابت دوام نخواهید داشت. البته خوب است این نکته را بدانید که گلیم های پشمی دستباف نسبت به گیلم های ابریشمی و پنبه ای و یا آکریلیکی و پلی استری (گلیم ماشینی) دوام کمتری دارند. اما مدل های ماشینی گلیم پشمی دوامش از گلیم های آکریلیک و پلی استری بیشتر است.

41 مدل گلیم ماشینی، شیک و با قیمت مناسب +لینک خرید

اما شاید اولین فاکتور مهم هنگام خرید گلیم، انتخاب اندازه مناسب باشد. برای تزیین خانه با گلیم توصیه می گردد ابتدا فضایی که قصد پهن کردن آنرا دارید بدقت اندازه گیری کنید، حتی فضای زیر و بین مبلمان نیز نباید از قلم بیافتد. بعداز تعیین شدن اندازه ها خیلی راحت تر می توانید درباره اندازه گلیم تصمیم گیری کنید.

توجه داشته باشید که فرش گلیم را بهتر است در محیط هایی پهن کنید که بیشتر حالت رسمی دارند، مکان هایی مثل اتاق نشیمن و هال پذیرایی یا حتی راهروی ورودی خانه، اما مکان های دیگر خانه مثل اتاق خواب یا آشپزخانه برای اینکار چندان مناسب نیستند. هر چند در آشپزخانه های مدرن فرش های گلیم خیلی عالی با دکوراسیون ترکیب می گردد ولی بخاطر رطوبت زیاد این محیط، امکان پوسیدگی گلیم هم بیشتر می گردد.

در انتخاب رنگ دقت زیادی کنید. اگر رنگ را اشتباه انتخاب گردد ممکن است تمام رویاهایی که برای تزیین خانه با گلیم داشته اید به باد برود. به طور معمول، رنگ های روشن برای خانه های کوچک توصیه می شوند چرا که فضا را عظیم تر نشان می دهند. در خانه های عظیم هم رنگ های تیره باعث می شوند فضا دنج تر دیده گردد. دانستن همین موضوع به ظاهر ساده تاثیر زیادی بروی نتیجه کار خواهد داشت.

مدل فرش و قالی آشپزخانه در طرح و رنگ های امروزی و آنتیک

دقت داشته باشید که گلیم با رنگ مصنوعی نامرغوب در بازار زیاد یافت می گردد. رنگ مصنوعی طبیعتا ارزش گلیم را بشدت کاهش می دهد. برای مطمئن شدن از طبیعی بودن رنگ، هنگام خرید با یک ابر مرطوب بروی گلیم بکشید، اگر حتی مقدار بسیار کمی رنگ روی ابر دیدید، بدانید که رنگ گلیم مصنوعی و بی کیفیت است. چنین گلیمی خیلی زود رنگ اولیه خود را از دست می دهد و دیگر درخشش اولیه را نخواهد داشت. تزیین خانه با گلیم دارای رنگ طبیعی، از نکات مهم است، چرا که هر چه گلیم بیشتر پا بخورد، زیبایی آن بیشتر می گردد.

تزیین خانه با گلیم وقتی زیبایی خود را بیشتر به رخ می کشد که کنار مبلمان قرار بگیرد. لازم نیست نگران ست کردن رنگ گلیم با مبلمان باشید، از مزیت های عظیم گلیم این است که به خوبی با هر نوع الگو رنگی در دکوراسیون ترکیب می گردد. اگر دوست دارید طرح گلیم بیشتر خودنمایی کند، بهتر است آنرا جلوی پایه مبلمان نشیمن یا پذیرایی قرار دهید. البته اگر لبه های فرش مقداری هم زیر پایه مبلمان رفت هیچ اشکالی ندارد.

برای ست کردن رنگ ها در تزیین خانه با گلیم، اگر خیلی علاقمند به این کار هستید، بهترین و ساده ترین راه، قرار دادن کوسن هایی همرنگ با گلیم بروی مبلمان منزل است. بغیر از کوسن، دکوری هایی که در قفسه و شلف نشیمن یا بوفه پذیرایی قرار می دهید نیز انتخاب خوبی برای ست کردن رنگ با گلیم هستند.

لیست قیمت 41 مدل ظروف دکوری بوفه باکیفیت در بازار با لینک خرید

اگر برای تزیین میز ناهارخوری قصد انتخاب گلیم دارید، باید گلیمی انتخاب کنید که کل میز و جایگاه ها را در بر بگیرد. توجه داشته باشید که وقتی جایگاه ها برای نشستن عقب کشیده می شوند، بازهم نباید از لبه های فرش بیرون بزنند. همچنین اگر برای مناطق پر رفت و آمد قصد خرید گلیم دارید، مثلا برای راهرو، توصیه می کنم از رنگ های تیره تر انتخاب کنید تا لک و کثیفی را کمتر نشان می دهند.

منبع: اتاق
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 171

به "مدل های تزیین خانه با گلیم در طرح های دستباف و ماشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های تزیین خانه با گلیم در طرح های دستباف و ماشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید