ماسک و دستکش های مستعمل را وکیوم شده در مخازن زباله بیندازید

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/مرکزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: اقلام بهداشتی مانند ماسک ها و دستکش های استفاده شده باید به صورت بسته بندی و وکیوم شده در کیسه پلاستیکی داخل سطل ها و مخزن های زباله شهری تخلیه شوند.

ماسک و دستکش های مستعمل را وکیوم شده در مخازن زباله بیندازید

حمیدرضا قناتی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه به صورت مرتب کل مخازن شهری شب ها ضدعفونی می گردد، در این صورت انتشار آلودگی و ویروس بواسطه زباله هایی مانند ماسک و دستکش به حداقل می رسد و علاوه بر آن ماشین های حمل زباله هر شب پس از هر بار تخلیه در ایستگاه انتقال میانی بوسیله کلر گندزدایی و ضدعفونی می شوند.

وی با بیان اینکه این اقدامات باعث شده است انتقال و شیوع ویروس توسط پسماند نداشته باشیم، اضافه کرد: درخواست داریم که شهروندان موارد بهداشتی را رعایت نمایند و پسماندهایی مانند ماسک، دستکش و دستمال را که ممکن است آلوده باشند، حتما وکیوم شده و راس ساعت 21 در مخازن زباله شهری قرار دهند تا پرسنل سازمان بتوانند کار تخلیه و ضدعفونی را به درستی انجام دهند.

قناتی تاکید نمود: ضروری است که حتما شهروندان در طول روز هیچ پسماندی را داخل مخازن انباشت ننمایند و حتما ساعت 21 این امر را انجام دهند. اگر مردم موارد بهداشتی را رعایت نمایند به نحو احسن می توان مسائل را حل کرد، دستکش و ماسک استفاده شده را پس از استفاده داخل کیسه پلاستیکی قرار دهند و داخل مخازن تخلیه نمایند چراکه باید موارد پیشگیرانه را به خوبی دنبال کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با بیان اینکه اقدامات ضدعفونی با یاری کلر و آب ژاول انجام می گردد که ترکیب آن یک لیتر آب ژاول در 10 لیتر آب و یک گرم کلر در یک لیتر آب است، گفت: در کنار ضدعفونی مخازن، عملیات کلر زنی در ایستگاه میانی تخلیه کلرزنی انجام و عملیات ضدعفونی به صورت دقیق اجرایی می گردد.

لازم به ذکر است، رها کردن دستکش، ماسک و دستمال بدون کیسه در سطل های زباله می تواند به انتقال بیماری دامن بزند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 23

به "ماسک و دستکش های مستعمل را وکیوم شده در مخازن زباله بیندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک و دستکش های مستعمل را وکیوم شده در مخازن زباله بیندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید