عبور ناوشکن آمریکایی حامل موشک های راهنمایی شونده از تنگه تایوان

به گزارش مجله فان پی سی، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا خاطرنشان کرد یک ناوشکن حامل موشک های راهنمایی شونده این کشور از تنگه تایوان عبور نموده است.

عبور ناوشکن آمریکایی حامل موشک های راهنمایی شونده از تنگه تایوان

خبرنگاران - ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا خاطرنشان کرد ناوشکن رالف جانسون که از طراز ناوشکن های آرلی برک است که موشک های راهنمایی شونده را حمل می نمایند از تنگه تایوان عبور نموده است.

براساس گزارش النشره این کشتی جنگی با اقدامات تحریک آمیز و برخلاف درخواست های مکرر چین مبنی بر نقض نکردن حریم دریایی خود، از این تنگه عبور نموده است.

وزارت دفاع تایوان نیز با تایید این خبر خاطرنشان کرد زمان عبور این ناوشکن آمریکایی آن را زیر نظر داشته و هیچ اتفاق خارج از انتظاری نیافته است.

چندی پیش نیز همین ناوگان آمریکا اعلام نموده بود ناوشکن یو اس اس رالف جانسون مجهز به موشک راهنمایی شونده به شکل عادی از آب های بین المللی در تنگه تایوان عبور نموده است. این درحالی است که پکن همچنان تایوان را خاک خود می داند و بار ها اعلام نموده آمریکا علت اصلی افزایش اختلافات برسر موضوع تایوان است.

دولت آمریکا بار ها اعلام نموده در صورت شروع هرگونه حمله نظامی در دریای چین و تایوان با قدرت از تایپه دفاع خواهد نمود. آمریکا تا به امروز تایوان را به آخرین تجهیزات نظامی روز مجهز نموده و مدعی می گردد این اقدام در راستای حق دفاع تایوان از استقلال خود صورت گرفته است.

نمایندگان و مقامات ارشد آمریکا می گویند واشنگتن باید گام های مهمی در جهت تقویت روابط و توسعه همکاری ها با تایوان بردارد چرا که چین در شرایط فعلی قصد تصرف این جزیره را دارد. چین هم تایوان را مهمترین و حساس ترین مسئله در مناسبات خود با واشنگتن می داند و اقدامات آمریکا در تنگه تایوان خشمگین می گردد و آن را مداخله واشنگتن در امور داخلی پکن عنوان می نماید.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1191

به "عبور ناوشکن آمریکایی حامل موشک های راهنمایی شونده از تنگه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور ناوشکن آمریکایی حامل موشک های راهنمایی شونده از تنگه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید