صدور 54 کارت شناسایی برای صنعتگران خراسان جنوبی

به گزارش مجله فان پی سی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی از صدور 54 کارت شناسایی در سامانه جدید صدور مجوزهای سه گانه میراث فرهنگی اطلاع داد.

صدور 54 کارت شناسایی برای صنعتگران خراسان جنوبی

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسین عباس زاده امروز 9 تیرماه اضافه نمود: کارت شناسایی گواهی است مبنی بر تایید توان و سطح مهارت متقاضی در حرفه مورد درخواست که پس از تایید کارشناس صنایع دستی به هنرمندان اعطا می گردد.

او ادامه داد: این کارت شناسایی به کسانی تعلق می گیرد که دوره های آموزشی را زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گذرانده اند و یا فارغ التحصیل رشته های صنایع دستی از دانشگاه باشند. همچنین پیشکسوتان حوزه صنایع دستی و استادان این عرصه می توانند این کارت را دریافت نمایند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی گفت: هنرمندان متقاضی دریافت کارت شناسایی می توانند از این پس برای دریافت کارت شناسایی به سامانه my.ichto.ir مراجعه و مدارک مورد احتیاج را بارگذاری نمایند تا پس از آنالیز و تایید مدارک توسط کارشناسان، نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

عباس زاده ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی بیش از پنج هزار هنرمند صنایع دستی در بیش از 30 رشته فعالیت دارند که تعداد 54 هنرمند تا به امروز در سامانه جدید صدور مجوزهای سه گانه میراث فرهنگی پیروز به دریافت کارت شناسایی شده اند.

او گفت: رشته های دست بافته های سنتی شامل حوله بافی، کرباس بافی، دستمال بافی و چادرشب بافی، بافته های داری شامل گلیم، جاجیم، گبه و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک، صنایع دستی فلزی، زیورالات سنتی، حکاکی روی فلز، سفال و سرامیک، تراش سنگ و ... بیشترین کارت های صادرشده را به خود اختصاص داده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 259

به "صدور 54 کارت شناسایی برای صنعتگران خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 54 کارت شناسایی برای صنعتگران خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید