شکست پرتاب موشک جف بزوس

به گزارش مجله فان پی سی، شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق جف بزوس اولین حادثه پرتاب فضایی خود را پشت سر گذاشت و موشک این شرکت اندکی پس از بلند شدن بر روی زمین سقوط کرد با این وجود کپسول حامل محموله های آزمایشی آن پیروز شد با چتر نجات به زمین بازگردد.

شکست پرتاب موشک جف بزوس

به گزارش خبرنگاران، پرواز شرکت بلو اوریجین بدون سرنشین بود و در آن از موشکی که با پرداخت پول، مشتریان را به لبه فضا می برد، استفاده می شد. به گفته اداره هوانوردی فدرال، موشک ها اکنون در انتظار نتیجه بررسی و تحقیقات هستند.

شعله های زرد رنگ از اطراف تک موتور بخش پایین موشک نیوشپرد که تنها نزدیک به یک دقیقه از پروازش از غرب تگزاس می گذشت شروع به درخشیدن کرد. سیستم پرتاب اضطراری کپسول بلافاصله وارد عمل شد و فضاپیمای مستقر در بالای موشک را رها کرد. چند دقیقه بعد، این کپسول با چتر بر روی یک صحرای دورافتاده فرود آمد.

اداره هوانوردی فدرال که مسئول ایمنی عمومی در پرتاب ها و فرود های فضایی تجاری است، گفت: موشک سقوط کرد و هیچ آسیبی گزارش نشد.

این حادثه زمانی رخ داد که موشک با سرعتی نزدیک به 700 مایل در ساعت (1126 کیلومتر در ساعت) در ارتفاع حدود 28000 فوتی (8500 متری) در حال پرواز بود. هیچ فیلمی از موشک پس از شکست نمایش داده نشد.

موشک های این شرکت به طور معمول به صورت عمودی در صحرا فرود می آیند و سپس برای پرواز های بعدی بازیابی می شوند.

در پخش اینترنتی این رویداد نشان داده شد که کپسول بلواوریجین به حداکثر ارتفاع بیش از 37000 فوت (11300 متر) رسیده است. 36 محموله آزمایشی در این فضاپیما قرار داشت تا در معرض چند دقیقه بی وزنی قرار بگیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1309

به "شکست پرتاب موشک جف بزوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست پرتاب موشک جف بزوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید