شرط روسیه برای حضور گوگل در این کشور

به گزارش مجله فان پی سی، یکی از مقامات روسیه خاطرنشان کرد گوگل برای ادامه فعالیت قانونی در این کشور باید 6 هزار محتوای ممنوع را از یوتیوب حذف و 23 اقدام برای سانسور رسانه های کشور را متوقف کند.

شرط روسیه برای حضور گوگل در این کشور

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون سیاست اطلاعات و همکاری با رسانه های روسیه اعلام نمود گوگل باید 6 هزار محتوای ثبت شده در پلتفرم یوتیوب را حذف کند و تعدادی از محتوای رسانه های رسمی روسیه را از حالت تعلیق خارج کند تا بتواند به طور قانونی در این کشور فعالیت کند.

پیش از این واسیلی پیسکاریف رئیس کمیسیون تحقیقات مداخله خارجی در دومای روسیه اعلام نمود: مقامات گوگل روز آدینه در یک نشست ویدئوکنفرانسی برای ادامه فعالیت در فضای قانونی روسیه اعلام آمادگی نموده اند و تمام محتوایی که ناقض قوانین این کشور باشد را در آینده نزدیک حذف خواهند کرد.

پوشکوف در این باره گفت: مقامات گوگل باید چند اقدام برای همخوانی با قوانین سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه انجام دهند تا در جهت درست قرار گیرند. اما اگر آنها واقعاً خواستار فعالیت در فضای قانونی روسیه هستند، نخست باید 23 اقدام برای سانسور رسانه های جمعی روسیه را لغو نمایند. برطرف مسدودیت فیلم های Rzhev وBelsan گام نخست در این زمینه به شمار می رود و ناکافی است.

در درجه دوم گوگل باید 6 هزار محتوای ممنوع شده از جمله 4 هزار محتوای افراط گرایانه را حذف کند. علاوه بر آن محتواهای مربوط به هرزنگاری بچه ها، تجارت مواد مخدر، تشویق به خودکشی و غیره همچنان در این پلتفرم وجود دارند.

به گفته پوشکوف هنوز سازمان ناظر بر ارتباطات انبوهی از اعتراضات علیه گوگل دارد. او تاکید نمود سازمان ناظر تصمیم می گیرد فعالیت های گوگل تا چه حد با قوانین روسیه هماهنگ است. این سناتور روس اشاره نمود بعضی از محتوای حذف نشده در گوگل مربوط به سال 2015 میلادی هستند.،مهر

بیشتر بخوانیم:

گوگل از پرداخت مالیات در ایرلند فرار کرد

گوگل به گمراه کردن مصرف نمایندگان استرالیایی متهم شد

دلیل عدم دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های گوگل

مدیر تحقیقات گوگل کناره گیری کرد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 772

به "شرط روسیه برای حضور گوگل در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط روسیه برای حضور گوگل در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید