شرط جدید بازگشایی دانشگاه در چین: رزرو زمان حمام و استفاده از دستگاه تشخیص چهره

به گزارش مجله فان پی سی، بیش از 20 میلیون دانشجوی دانشگاه در چین حضور دارند که بیشتر آنها در خوابگاه و به صورت مشترک زندگی می نمایند.

شرط جدید بازگشایی دانشگاه در چین: رزرو زمان حمام و استفاده از دستگاه تشخیص چهره

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

همزمان با کاهش مبتلایان به کرونا در چین این کشور مقدمات بازگشت دانشجویان به خوابگاه و محوطه دانشگاه ها را با رعایت قوانین و مقررات جدید فرآهم می نماید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چین بیشترین جمعیت دانشجویی دنیا را با قوانین جدید تعطیلی و قرنطینه، آموزش های میهن پرستانه و استفاده از تجهیزات نظارتی به کلاس های درس باز می گرداند.

دانشجویان دانشگاه چینی پکینگ پکن پس تعطیلی دروان کرونا و بعد از گذر از دوربین کنترلی به محوطه دانشگاه باز می گردند/ عکس: رویترز

دانشگاه های چین پس از مدت ها آموزش آنلاین و کلاس های مجازی از ترم پائیز آموزش های حضوری را از سر می گیرند.

بعضی از دانشگاه ها قوانین سخت گیرانه ای را در خصوص خوردن، حمام کردن، سفر و رفت و آمد دانشجویان در داخل و خارج از دانشگاه برای ترم جدید اجرا می نمایند. دانشجویان شهرهای پکن، شانگ های و نانجینگ به رویترز گفته اند که باید گزارش های مفصلی را در باره فعالیت ها و رفت و آمدهای خود ارسال نموده و بیشتر در محوطه دانشگاه بمانند.

یکی از دانشجویان دانشگاه رنمین پکن در این مورد می گوید: دانشگاه ها هنوز به ما در خصوص چنین اقدامات سخت گیرانه ای شرح نداده و دلایل منطقی ارائه ننموده اند.

دانشگاه رنمین به درخواست رویترز برای پاسخ به سوالات در این زمینه واکنشی نشان نداد، اما مقامات این دانشگاه در پیج رسانه های اجتماعی خود اعلام کردند که دانشجویان برای ترک محوطه دانشگاه باید درخواست ارائه دهند.

براساس گزارش های به دست آمده ده ها دانشگاه چین از سیستم های نظارت کنترل اپیدمی تشخیص چهره، ردیابی تماس و دستگاه های تب سنج استفاده می نمایند.

بیش از 20 میلیون دانشجوی دانشگاه در چین حضور دارند که بیشتر آنها در خوابگاه و به صورت مشترک زندگی می نمایند. این زندگی اشتراکی و حضور در محل تحصیل به چالشی برای مقامات بهداشت و درمان چین تبدیل شده است.

دانشجویان در هفته گذشته ناخشنودی خود را از محدودیت های در نظر گرفته شده در ترم جدید دانشگاه را به وسیله رسانه های اجتماعی مطرح کردند.

مسئولان آموزش چین در واکنش به انتقادهای مطرح شده در رسانه های اجتماعی اعلام کردند که تمامی این اقدامات در دانشگاه ها اجباری نیست اما دانشجویان اجازه ترک بی دلیل و غیر ضروری محوطه دانشگاه های خود را ندارند.

آنها همچنین گفتند که کمپین های میهن پرستانه سلامت کلید اصلی بازگشایی دانشگاه هاست و افزودند دروس روحیه ضد همه گیری و حمایت روحی از کارکنان بخش پزشکی در دانشگاه ها اجباری خواهد شد.

دستگاه های فناورانه فرایند زندگی دانشجویان و رفت وآمد آنها را کنترل می نمایند

اسنادی که در 2 ماه اخیر توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه های چین منتشر شده، قواعد زندگی در محوطه دانشگاه ها در دوران کووید-19 را نشان می دهد. در این دوران دستگاه های فناورانه جزئیات اطلاعات دانشجویان و فرایند ورود و خروج آنها به دانشگاه ها را آنالیز خواهند کرد.

بعضی از این سیستم ها دارای ده ها دوربین برای شناسایی صورت و گزینه هایی برای سنجش حرارت صورت هستند. از طرفی سیستم های نظارتی اطلاعات ورود دانشجویان را تا چند بار در روز ثبت می نمایند.

یکی از دانشجویان دانشگاه پکینگ که تمایلی به اعلام نامش نداشت، گفت: بیش از ده ها دوربین در خوابگاه خود یافتیم. در هر طبقه 6 دوربین.

یکی دیگر از دانشجویان پکینک که خود را می معرفی کرد، پس از بازگشت به خوابگاه خود در ماه جاری میلادی، یک دوربین را در اتاقش پیدا کرد و گفت: مثل این می ماند که از زمان بیدار شدن تا خواب تماشایتان نمایند.

یک سیستم در دانشگاه علوم و فناوری لیائونینگ با قابلیت شناسایی چهره، ارزیابی حرارت بدن و شناسایی افراد بدون ماسک حدود 62هزار و 300 دلار برای مقامات این دانشگاه خرج برداشته است.

این دستگاه گزارش حرارت روزانه را ارائه می دهد و تا 30 روز حرارت بدن هر یک از دانشجویان را ذخیره می نماید.

دانشگاه ناچانگ در استان جیانگشی حدود 158 هزار یوان را صرف خرید دستگاهی نموده که داده های مربوط به رفت و آمد دانشجویان را با استفاده از شماره ملی و شناسایی چهره ذخیره می نماید.

دانشجویان در برابر گیت های نظارتی دانشگاه پکینگ- آنها پس از تعطیلات در دوران شیوع کووید-19 به تدریج و به صورت حضوری به دانشگاه باز می گردند/ عکس: رویترز

یک سیستم دیگر در دانشگاه تیانجین اطلاعات خانواده های دانشجویان، آدرس، مکان دیدار آنها با دانشجویان و زمان ورود احتمالی آنها به دانشگاه را جمع می نماید.

با این حال دانشجویان می گویند قوانین، چالش های بیشتری را برای آنها ایجاد نموده است.

دانشجویان بازگشته به دانشگاه نانجینگ گفته اند که با سختی باید وقتی را برای دوش دریافت بین ساعت ضدعفونی کردن در خوابگاه رزرو نمایند.

یکی از دانشجویان گفت: خیلی ها نمی توانند برای دوش دریافت و شست و شو اقدام نمایند. بعضی دیگر نیز بدون رزرو و بدون نوبت این کار را انجام می دهند.

بعضی نیز گفتند که قوانین چندان رعایت نمی گردد. بعضی از نگهبانان با بی خیالی از راه دور و بدون فاصله مناسب از تب سنج ها استفاده می نمایند.

بعضی نیز بر این باورند که فناوری جدید نگرانی و تنش میان دانشجویان را افزایش دهد. اما گروهی از دانشجویان فکر می نمایند چاره ای جز پذیرش فرایند جدید وجود ندارد.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 360

به "شرط جدید بازگشایی دانشگاه در چین: رزرو زمان حمام و استفاده از دستگاه تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط جدید بازگشایی دانشگاه در چین: رزرو زمان حمام و استفاده از دستگاه تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید