شاهکار قطری ها در دل کویر

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران: ورزشگاه البیت که طراحی آن برگرفته از چادر اعراب بیابان نشین است یکی از 8 ورزشگاه های میزبان جام جهانی خواهد بود و بعضی از مسابقات در این ورزشگاه انجام می گردد. این ورزشگاه به تازگی به وسیله مهندسین مجرب ساخته شده و محل آن در نزدیکی شهر الخور قطر قرار گرفته است.

شاهکار قطری ها در دل کویر

به گزارش خبرنگاران، استادیوم البیت یکی از جدیدترین استادیوم های احداث شده در کشور قطر می باشد که با در نظر گرفتن 60 هزار نفر ظرفیت ساخته شده است و بر این اساس 60 هزار تماشاچی به راحتی می توانند در این استادیوم به تماشای فوتبال بشینند. اما بنا به دلایلی اینطور تصمیم گرفته شده که در آخر مسابقات جام جهانی حجم ظرفیت آن به 32 هزار نفر کاهش پیدا کند و صندلی های اضافی که پس از آن ایجاد می گردد به کشور های کمتر پیشرفته و یا کشور های احتیاجمند اهدا گردد. گفتنی است که جهت رفاه حال تماشاچیان و مراجعین به این استادیوم پارکینگی با ظرفیت 6000 اتومبیل و 350 اتوبوس ایجاد شده است و افراد مسئله ای برای پارک وسیله نقلیه خود ندارد. بعلاوه بیش از 150 دستگاه اتوبوس و هزار دستگاه تاکسی در اطراف این استادیوم به تماشاچیان حاضر خدمت رسانی می نمایند و آن ها را به هر نقطه ای از شهر انتقال می دهند.

طبق برنامه ریزی های اجرا شده به وسیله مسئولین قطری حدود 9 بازی در استادیوم البیت برگزار خواهد شد؛ که از این نه بازی یکی از آن ها بازی افتتاحیه خواهد بود و 7 بازی دیگر در مرحله گروهی و یک بازی دیگر هم در مرحله یک نیمه نهایی برگزار خواهد شد. گفتنی است که هیچ کدام از بازی های تیم ملی ایران در این استادیوم برگزار نخواهد شد.

برای این استادیوم امکانات و خدمات ویژه و متعددی در نظر گرفته شده است. به این صورت که در اطراف و دورتادور استادیوم فضای سبز تعبیه شده است که برای برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، اسب دوانی و شتر سواری بسیار مناسب هستند و البته به همین منظور ایجاد شده است. بعلاوه در این استادیوم رستوران های زنجیره ای و فروشگاه های متعددی ایجاد شده اند که در صورت احتیاج می توانید به این فروشگاه ها مراجعه نموده و احتیاج خود را رفع کنید. اینطور گزارش شده که پس از خاتمه جام جهانی 2022 مسئولان قطری تصمیم دارند که در قسمت سالن بالای آن یک هتل پنج ستاره ایجاد نمایند، که از مهم ترین امکانات آن سالن ورزشی چند منظوره، سالن غذاخوری، مرکز خرید و یک شعبه از کلینیک تخصصی Aspetar می باشد. بعلاوه این استادیوم به گونه ای طراحی شده است که ظرف مدت 20 دقیقه سقف آن بسته می گردد و به راحتی می توان فضای داخلی استادیوم برای فعالیت های غیر ورزشی بهره برد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1331

به "شاهکار قطری ها در دل کویر" امتیاز دهید

1 کاربر به "شاهکار قطری ها در دل کویر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار قطری ها در دل کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید