روسیه: خروج نیروهای خارجی به نفع افغانستان است

به گزارش مجله فان پی سی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت که خروج نیروهای خارجی و برقراری صلح به نفع این کشور است.

روسیه: خروج نیروهای خارجی به نفع افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آمریکا ممکن است پیش از یازده سپتامبر نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

وی در بیانیه ای اظهارداشت: سرعت فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نشان می دهد که این نیروها پیش از زمان معین شده از افغانستان خارج می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج شتابزده نیروهای خارجی توضیح داد: این که تا چه حد عقب نشینی سریع نیروهای خارجی با منافع ثبات و امنیت افغانستان مطابقت دارد، در مرحله اول باید با مقامات افغانستان گفت وگو گردد. اما ما خروج نیروهای نظامی از افغانستان و برقراری یک صلح دائمی و پایدار را به نفع این کشور می بینیم.

زاخاروا پیش از این نیز گفته بود که میلیاردها دلار به باد رفت، آمریکایی ها پس از سال ها لشکرکشی بی حاصل به این حقیقت رسیدند که مسائل افغانستان راه چاره نظامی ندارد.

وی از نیروهای آمریکایی و ائتلاف خواسته بود تا نتایج ماموریت در افغانستان را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهند زیرا ماموریت نظامی در این کشور توسط شورای امنیت صادر شد بنابراین گزارش نیروهای آمریکایی و ائتلاف به شورای امنیت شنیدنی است و باید انجام گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید نموده بود که یاری های آمریکا به گروه های تروریستی در افغانستان هنوز ادامه دارد و اطلاعاتی درباره یاری های واشنگتن به گروه های تروریستی از جمله داعش در افغانستان در دسترس قرار گرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 851

به "روسیه: خروج نیروهای خارجی به نفع افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: خروج نیروهای خارجی به نفع افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید