برطرف موانع گردشگری با نقش آفرینی و پشتیبانی از بخش خصوصی محقق می گردد

به گزارش مجله فان پی سی، از زمان شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جزو اولین صنایعی بود که فعالیت کسب وکارهای وابسته به آن به طور کامل متوقف شد. وعده های مسئولین برای حمایت از این صنعت هم گره ای از مسائل این صنعت باز نکرد. به طوری که در جریان شیوع ویروس کرونا و خسارت زیاد به تأسیسات گردشگری، اعلام شد که تأسیسات گردشگری می توانند از حداقل 16 میلیون تومان تا 900 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 12 درصد و با دوره تنفس حدود شش ماه بهره مند شوند. بااین حال خیلی از فعالان این حوزه بعدها اعلام کردند که نتوانسته اند این وام را بگیرند.

برطرف موانع گردشگری با نقش آفرینی و پشتیبانی از بخش خصوصی محقق می گردد

با کشف واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشورهای مختلف ازجمله ایران، پیش بینی می گردد تا صنعت گردشگری ایران در سال جدید با تغییر و تحولات مثبتی همراه باشد.

در همین زمینه، علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران معتقد است که اگر قرار باشد تغییر و تحولاتی به نفع صنعت گردشگری رقم بخورد، این هدف با نقش آفرینی بخش خصوصی محقق خواهد شد.

او در همین زمینه، در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می گوید: کشورهای پیشرفته به لحاظ صنعت گردشگری، کشورهایی هستند که در کنار منابع طبیعی بالقوه، بخش خصوصی آن ها به طور مستقل در این حوزه فعالیت می نمایند. ازجمله اتاق های بازرگانی این کشورها نقش فعالی در رونق گردشگری داخلی و خارجی ایفا می نمایند.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران می افزاید: در سالی که انتخابات ریاست جمهوری قرار است برگزار گردد، طبعاً شاهد رویکرد جدیدی در حوزه ای مختلف ازجمله گردشگری خواهیم بود. اگر در این سال کوشش کنیم تا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را به سایر اتاق های بازرگانی کشورهای دیگر پیوند دهیم، قطعاً شاهد رونق کسب وکارها به خصوص حوزه گردشگری خواهیم بود.

عبدالملکی در همین زمینه تأکید می نماید که رویکرد دولت جدید باید رونق گردشگری و اتخاذ راهکارهایی باشد که شرایط کرونایی مانع آسیب به این صنعت و فعالان آن می گردد.

او ادامه می دهد: متأسفانه در شرایطی که بیش از یک سال از هم زیستی کرونا با ما می گذرد اما هنوز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نتوانسته راهکاری اساسی برای حمایت از صنعت گردشگری در این شرایط پیدا کند و تعطیلی اولین گزینه مسئولان برای حل مسائل است. اما در کشورهای همسایه، برای نمونه ترکیه که بخش عمده ای از درآمدهای آن حاصل از گردشگری است، شرایط دیگری اعمال شده است. آیا صنعت گردشگری این کشور در طول این یک سال به کلی تعطیل شده است؟

به اعتقاد رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران، تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی به وزارت گردشگری نه تنها باری از مسائل این صنعت کم نکرده، بلکه با حفظ ساختار قبلی و اضافه شدن وظایف جدید، این وزارت خانه با مسائل متعددی درگیر شده که بهره وری آن را تقریباً به نصف کاهش داده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 739

به "برطرف موانع گردشگری با نقش آفرینی و پشتیبانی از بخش خصوصی محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع گردشگری با نقش آفرینی و پشتیبانی از بخش خصوصی محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید