رجبی مشهدی: تابستان را بدون خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت

به گزارش مجله فان پی سی، سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به برنامه های گسترده ای که در احداث ظرفیت فراوری نیروگاه های تازه و ارتقاء فراوری نیروگاه های موجود و بعلاوه اجرای طرح های مدیریت مصرف در تابستان تدوین شده است، ان شاءالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

رجبی مشهدی: تابستان را بدون خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه های تدوین شده به منظور مدیریت اوج بار سال جاری گفت: با بهره گیری از تجارب تابستان و زمستان سال 1400، یکصد برنامه عملیاتی برای مدیریت اوج بار تابستان سال جاری تدوین شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه های گسترده ای که در احداث ظرفیت فراوری نیروگاه های تازه و ارتقاء فراوری نیروگاه های موجود و بعلاوه اجرای طرح های مدیریت مصرف در تابستان تدوین شده است، ان شاءالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت و انتشار جدول خاموشی های ناشی از کمبود فراوری در دستور کار صنعت برق قرار ندارد.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در سال 1400، تقاضای مصرف برق رشدی حدود 8 درصد را تجربه کرد، خاطرنشان ساخت: وزارت نیرو 100 برنامه عملیاتی را برای عبور پیروز از تابستان 1401 برنامه ریزی نموده که از ابتدای دولت سیزدهم نیز در حال پیگیری است.

رجبی مشهدی توضیح داد: با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل خوب با وزارت صنایع، برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان سال جاری، کاملاً آماده ایم و با پشتوانه برنامه های تدوین شده، ناترازی های فراوری و مصرف جبران خواهد شد و انتشار جدول خاموشی ها در دستور کار نیست.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با وجود همه مسائل، گام های بلندی برای افزایش ظرفیت فراوری برداشته شده است که با وجود راستا سخت، منظره روشنی را فراهم می نماید.

رجبی مشهدی گفت: علاوه بر توجه به توسعه فراوری، افزایش توسعه زیرساخت های شبکه هم در دستور کار است که می تواند پتانسیل خوبی برای شبکه برق ایجاد و پایداری شبکه را افزایش دهد.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر هیچ خاموشی در کشور ناشی از کمبود فراوری و یا محدودیت انتقال برق نداریم. چنانچه خاموشی گزارش شده باشد ناشی از حوادث بر روی شبکه های برق است که اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: با توسعه و ارتقاء نیروگاه ها و شبکه های برق و بعلاوه مدیریت مصرف، به گونه ای برنامه ریزی شده است تا در تابستان کمترین مقدار محدودیت را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1235

به "رجبی مشهدی: تابستان را بدون خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجبی مشهدی: تابستان را بدون خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید