دوربین اولترا واید گلکسی زد فولد 3 به فوکوس اتوماتیک مجهز می گردد

به گزارش مجله فان پی سی، شنیده بودیم سامسونگ قرار نیست تغییرات زیادی را در بخش دوربین گلکسی زد فولد 3 به وجود بیاورد اما به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه قابلیت بسیار خوب و کاربردی فوکوس اتوماتیک قرار است به دوربین فوق عریض این گوشی اضافه گردد.

دوربین اولترا واید گلکسی زد فولد 3 به فوکوس اتوماتیک مجهز می گردد

سامسونگ اواسط تابستان سال جاری از گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 رونمایی خواهد نمود. گوشی هایی که قرار است با تغییرات خوبی به نسبت مدل های کنونی راهی بازار شوند اما با توجه به شایعه ها و خبرهایی که تا به امروز منتشر می شده، نشنیده بودیم دوربین این گوشی ها قرار است دستخوش تغییرات زیادی گردد. البته خبری که امروز منتشر شده پیرامون گلکسی زد فولد 3 است اما فرقی نمی کند چون این گوشی هم قرار نبود در بخش دوربین تغییرات زیادی داشته باشد.

با توجه به خبری که امروز منتشر شده، انگار یک تغییر مثبت قرار است به دوربین فوق عریض گلکسی زد فولد 3 اضافه گردد. دوربینی که در زمینه عکاسی شاید به مقدار دوربین اصلی و تله فوتو مهم نباشد اما در بسیاری مواقع به این خاطر اهمیت آن کم است که کیفیت بالایی ندارد. ولی اگر شرکت ها به کیفیت آن اهمیت بدهند، همان طور که در گوشی وان پلاس 9 پرو شاهد هستیم، محبوبیت آن هم افزایش پیدا خواهد نمود.

این طور که به نظر می رسد، سامسونگ هم در کوشش است تا همین راستا را دنبال کند. به این صورت که میخواهد قابلیت فوکوس اتوماتیک را به سنسور فوق عریض گلکسی زد فولد 3 اضافه کند. قابلیتی که می تواند در راستای افزایش محبوبیت این سنسور در بین کاربران نقش مهمی داشته باشد. در گلکسی زد فولد 2 دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی بود، اما از قابلیت فوکوس اتوماتیک بهره نمی برد. در زد فولد 3 با توجه به آنچه که گفته شده مقدار سنسور همچنان 12 مگاپیکسلی است با این تفاوت که این بار فوکوس اتوماتیک هم به آن اضافه خواهد شد.

به طور کلی روی پنل پشتی این گوشی یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت عظیم نمایی 2 برابری اپتیکال و فوق عریض 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک حضور خواهند داشت که مجموعه نه چندان بی نظیر اما باکیفیتی را تشکیل داده اند که می تواند احتیاج کاربران را در سطح میانه به بالا رفع کند.

از قابلیت های مجذوب کننده و منحصربه فرد دیگری که گلکسی زد فولد 3 قرار است در بخش دوربین به آن مجهز گردد می توان به دوربین سلفی زیر نمایشگر اشاره نمود که اصلا تصور نمی کردیم سامسونگ اولین بار این فناوری نوپا را در محصولی استفاده کند که به خاطر طراحی خاصی که دارد خود یک نوع ریسک به شمار میرود و هنوز بین کاربران از محبوبیت کافی برخوردار نیست.

با این حال به نظر می رسد این اتفاق قطعا رخ خواهد داد و یک سنسور IMX471 ساخت سونی به عظیمی 16 مگاپیکسلی و با پیکسل هایی به مقدار 1.0 میکرومتر در زیر نمایشگر زد فولد 3 پنهان خواهد شد. بعلاوه گفته می گردد کیفیت این دوربین حدود 40 درصد از آنچه که سایر شرکت ها در حال توسعه آن هستند بهتر است و سامسونگ با اطمینان کامل از این بابت دست به چنین کاری زده است. علاوه بر این دوربین سلفی، گلکسی زد فولد 3 از یک دوربین سلفی دیگر روی نمایشگر ثانویه خود هم بهره می برد که در صورت جمع کردن گوشی می توان از آن استفاده کرد. این سنسور 10 مگاپیکسلی است و ساخت آن را هم سونی بر عهده داشته است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 891

به "دوربین اولترا واید گلکسی زد فولد 3 به فوکوس اتوماتیک مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین اولترا واید گلکسی زد فولد 3 به فوکوس اتوماتیک مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید