خودروی برقی HiPhi X؛ شاهکاری لوکس از چین

به گزارش مجله فان پی سی، شرکت Human Horizons Technology که در سال 2017 در کشور چین تأسیس شد، یک شرکت سازنده خودرو های الکتریکی با برند HiPhi است که عمده فعالیت خود در این زمینه را معطوف به ساخت خودرو هایی با پشتیبانی از سیستم خودران نموده است. این شرکت اکنون اولین مدل از خودروی الکتریکی HiPhi را با نام کامل HiPhi X را آماده رونمایی نموده است که همه گزارش ها حکایت از این دارد که باید یک خودروی لوکس و منحصر به فرد رو به رو هستیم.

خودروی برقی HiPhi X؛ شاهکاری لوکس از چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت autocar، خودروی HiPhi X که سوی سازنده با عنوان کراس اوور توصیف شده است، در قسمت جلویی کابین، ما را به یاد خودرو های لوکس برقی دیگری مانند Faraday Future FF91 می اندازد که آن هم به زودی به بازار عرضه خواهد شد. در واقع اندازه های این خودرو به همان نسبت خودروی اخیر قابل توجه است و حتی از مرسدس بنز کلاس S جدید نیز بلندتر است، اگرچه از نظر فاصله میان دو محور نمی تواند با لیموزین آلمانی کاملا مطابقت داشته باشد. این خودرو که مراحل تحقیق و توسعه آن توسط یک مهندس سابق خودروسازی جگوار لندروور به انجام رسیده، کوشش این خودروسازی چینی برای ارائه یک خودرو برقی لوکس را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگاران، این خودروی شش نفره دارای امکانات استاندارد زیادی است که انتظار می رود در یک ماشین پیشرفته وجود داشته باشد. اما علاوه بر این HiPhi X بعضی از ویژگی های شگفت انگیز مانند درب های عقب خودکشی نیمه متحرک، شبیه به آنچه که در مدل جدید تسلا دیده می گردد، را نیز به نمایش می گذارد. در زیر بدنه، باتری 97 کیلووات ساعتی اتومبیل، دو موتور الکتریکی 295 اسب بخاری (برای هر محور) را تغذیه می نماید که قادر است ظرف 3.9 ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. همچنین نکته قابل توجه، فرمان چرخ عقب است که با حداکثر 10 دنده کار می نماید و به HiPhi X یک دایره چرخش کوچک 11.6 متری می بخشد.

در داخل و البته طبق رویه اخیر چینی ها برای طراحی خودرو های برقی، داشبورد بیشتر سطح مورد استفاده خود را به صفحه نمایش می دهد. بیشتر عملکرد های کابین، به وسیله صفحه نمایش مرکزی 16.9 اینچ یا دستورات صوتی قابل کنترل هستند. این خودرو همچنین دارای یک نمایشگر تنظیمات دیجیتال و یک نمایشگر دیگر در بالای فرمان است. جعبه داشبورد سمت مسافر نیز با یک نمایشگر دیجیتال جایگزین شده است، در حالی که جایگاه ملکه که به طور مشکوک نامگذاری شده است - یعنی همان جایگاه سرنشین جلو - می تواند به حالت تقریباً افقی خم گردد. در همین حال، کنسول میانی دارای یک شارژر تلفن بی سیم، همراه با نگهدارنده لیوان و یک محفظه است. فضای ذخیره سازی خودرو نیز بیشتر به وسیله محفظه های موجود در کنسول مرکزی و صفحه اصلی ارائه می گردد.

به گزارش خبرنگاران، در ردیف دوم خودرو که جایگاه های آن با نام فرمانده نامگذاری شده اند، مسافران می توانند از امکانات مختلفی از جمله یک پورت USB تعبیه شده در هریک از جایگاه ها استفاده نمایند. با لمس پنل موجود در این جایگاه ها، با مجموعه ای از گزینه ها از جمله تنظیم دمای هوا، گرم کردن یا سرد کردن جایگاه و یا استفاده قابلیت ماساژ، روبرو خواهید شد. درخصوص رانندگی با این خودرو، با هر استانداردی که تصور می کنید، HiPhi X یک خودروی فوق العاده عظیم است، اما در هنگام رانندگی به هیچ وجه این عظیمی مانعی برای شما ایجاد نمی نماید. برخلاف دیگر خودروی الکتریکی چینی Nio ES8 که دائماً اندازه عظیم خود را به راننده یادآوری می نماید، فقط در فضا های تنگ و باریک ممکن است شما متوجه اندازه عظیم HiPhi X شوید. اما در چنین فضا هایی نیز احتمالاً این اندازه شما را درگیر نکند چراکه این خودرو از چهار چرخ متحرک بهره می برد.

در حالت Sports، این خودرو با توجه به موتور 600 اسب بخاری خود، قادر است شتاب بسیار بالایی به خودرو بدهد. سیستم تعلیق هوا این خودرو نیز یاری می نماید تا در هنگام حرکت بر روی دست اندازها، کاملاً متعادل باقی بماند و این شرایط را حتی در شدیدترین ناهمواری ها نیز حفظ می نماید. به گزارش خبرنگاران، خودروی برقی Human Horizons HiPhi X در حال حاضر فقط برای عرضه در بازار چین در نظر گرفته شده است، اما به نظر نمی رسد که این خودروسازی صادرات این محصول به بازار های جذابی همچون اروپا را که علاقه به خودرو های برقی در آن رو به برتری است را مدنظر نداشته باشد. این خودروساز چینی احتمالاً در آینده چند صد دستگاه از این خودرو را برای صادرات در نظر بگیرد.

تصاویر خودروی لوکس برقی HiPhi X

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 776

به "خودروی برقی HiPhi X؛ شاهکاری لوکس از چین" امتیاز دهید

2 کاربر به "خودروی برقی HiPhi X؛ شاهکاری لوکس از چین" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی برقی HiPhi X؛ شاهکاری لوکس از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید