خطری که از بیخ گوش میدان نقش دنیا گذشت

به گزارش مجله فان پی سی، شامگاه 20 بهمن ماه، رسانه ها به نقل از سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان خبر انفجار یک کپسول گاز در سرای مخلص میدان نقش دنیا را منتشر کردند. عباس عابدی در این گفت وگوها اعلام نموده بود: این حادثه ساعت 13 و چهار دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده و در سرای مخلص میدان نقش دنیا رخ داده است. برای این حادثه دو کد اورژانس اعزام شده و مصدومان که سه مرد و یک زن بوده اند، به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام شدند.

خطری که از بیخ گوش میدان نقش دنیا گذشت

ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان دربارۀ این انفجار، گفت: با توجه به پیگیری ها آگاه شدیم که این انفجار نه در سرای مخلص بلکه در حیاط سرای منجم اتفاق افتاده است.

او در پاسخ به این سئوال که آیا میدان نقش دنیا نیز آسیبی به واسطۀ این انفجار دیده یا خیر؟ اظهار کرد: خوشبختانه هیچ گونه خسارت تخریبی و آسیب، به بنای تاریخی میدان، بازار یا واحدهای تجاری سرای منجم وارد نشده اما متأسفانه چهار نفر مصدوم شده اند که آن ها نیز تحت درمان قرار دارند.

طاهری تاکید نمود که این حادثه انفجار هیچ گونه آتش سوزی ای را در میدان به دنبال نداشته است.

از سال ها پیش گزارش ها و مصاحبه هایی را درباره لزوم توجه به ایمنی بازار عظیم اصفهان منتشر شده و در آخرین مطلب، 30 دی ماه امسال، محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفته بود: متأسفانه در بازار عظیم اصفهان و محدوده اطراف آن خطراتی وجود دارد که تا به امروز در چندین جلسه آنالیز شده و همه مسئولان استان نیز بر ایمن شدن این بازار تاکید دارند.

او با اشاره به اهمیت مشارکت دستگاه های مختلف، ازجمله دستگاه های خدمات رسان برای افزایش ایمنی بازار عظیم اصفهان، ادامه داده بود: از اداره کل میراث فرهنگی استان که متولی اصلی بازار عظیم اصفهان است خواسته ایم نقاطی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در طول 8 کیلومتر بازار، 8 ایستگاه دایر کنیم و در شرایط اضطراری و زمانی که نمی توانیم وارد بازار شویم، بلافاصله نیروهای امدادی این ایستگاه ها را به محل حادثه اعزام کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان این که تنها ایمنی بازار عظیم اصفهان باعث نگرانی ما نیست، خاطر نشان نموده بود: آن چه ما را نگران می نماید تیمچه ها و کارگاه های اطراف بازار با تعداد زیاد کپسول گاز و موارد شیمیایی است، ضمن این که در اطراف بازار نیز منازل مسکونی و قدیمی تغییر کاربری داده شده و به صورت انبارهایی درآمده اند که مملو از کالا است.

گلابی با اشاره به این که در معابر منتهی به این محدوده، امکان عبور خودروهای آتش نشانی وجود ندارد، اعلام نموده بود: همه این موارد باعث نگرانی ما می گردد، چراکه اگر انباری با موادی که درجه اشتعال بالا دارد، در معبر قدیمی باریک در پشت بازار دچار حریق گردد مسائل فراوانی ایجاد می نماید.

او با بیان این که همیشه نسبت به اهمیت ایمنی بازار عظیم اصفهان تذکر و درخواست داده ایم، اظهار امیدواری نموده بود که با پیگیری های استاندار، شهردار و دادستان اصفهان و همکاری مسئولان استان بتوان نسبت به رفع کردن خطر و ایمن سازی بازار عظیم اصفهان و محدوده اطراف آن اقدام کرد.

ایسنا نوشت، اکنون انتظار می رود که شاهد اقدامی جدی و فوری از سوی همۀ دستگاه های متولی در راستا ایمن سازی این میراث دنیای باشیم، مبادا که دیر گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 658

به "خطری که از بیخ گوش میدان نقش دنیا گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری که از بیخ گوش میدان نقش دنیا گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید