حمیدرضا ترقی: واقع گرایی سینمای مستند در گرو تحریف نکردن تاریخ است

به گزارش مجله فان پی سی، تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت و اهمیت آن گفت سینمای مستند نیازمند تقویت و حمایت و توسعه است و باید با سرمایه گذاری جدی و شناسایی بر اساس نیازسنجی افکار عمومی جامعه، برای اکران و تبلیغ آن برنامه ریزی کرد.

حمیدرضا ترقی: واقع گرایی سینمای مستند در گرو تحریف نکردن تاریخ است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت و گو با پانا سینمای مستند را یکی از ابزارهای جهاد تبیین در نظام جمهوری اسلامی خواند که باید از این ابزار برای از بین بردن مجهولات و موضوعاتی که در افکار عمومی جامعه یا برعکس جلوه داده شده اند و یا واقعیتش برای مردم شفاف و روشن نیست، استفاده کرد.

این سیاستمدار و نماینده پیشین مجلس یادآور شد: درطول تاریخ چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی، وقایع و حوادث گوناگونی در کشور ما اتفاق افتاده که تمام واقعیت و مسائل پشت پرده آن برای مردم ما روشن و شفاف نشده است. به ویژه برای نسل جوان که در آن مقاطع حضور نداشته اند و نمی توانند واقعیت این حوادث را برای خودشان تبیین نمایند و قضاوت درست و منصفانه ای نسبت به آن ها داشته باشند.

ترقی ادامه داد: سینمای مستند می تواند با استفاده از اسناد و مدارک متقن و تحلیل درست حوادث و وقایع، شناخت دقیق و متقنی را از تاریخ و حوادث و عملکرد افراد برای نسل های آینده ارائه دهد که آن ها را به سمت یک واقع نگری نسبت به گذشته و استفاده از تجربیات گذشته سوق دهد.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای تبیین و روشنگری چه در بعد تاریخی و چه در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سینمای مستند است گفت: اگر سینمای مستند در راستا صحیح قرار بگیرد و از انحراف به دور باشد و ابعاد آن را بتوان آنالیز کرد، نقش موثری در واقع نگری جامعه و برطرف ابهامات و جلوگیری از تحریف تاریخ و رویدادهای مختلف در کشور خوهد داشت.

ترقی توضیح داد: این سینما نیازمند تقویت و حمایت و توسعه است و باید با سرمایه گذاری جدی و شناسایی بر اساس نیازسنجی افکار عمومی جامعه، برای اکران و تبلیغ آن برنامه ریزی کرد.

وی در سرانجام یادآور شد: طبیعتا به کار بردن هنر فیلمسازی در این نوع مستندها به علت اینکه جلوه داستانی ندارد و هنرپیشه هایی که بتوانند جاذبه ایجاد نمایند هم در آن ایفای نقش نمی نمایند باید از جذابیت های دیگر برای آن استفاده کرد تا سینمای مستند بتواند در میان عموم به صندلی خود دست پیدا کند و برپایی جشنواره می تواند یکی از این راه ها باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1058

به "حمیدرضا ترقی: واقع گرایی سینمای مستند در گرو تحریف نکردن تاریخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمیدرضا ترقی: واقع گرایی سینمای مستند در گرو تحریف نکردن تاریخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید