جراحی زیبایی شتران برای فریب داوران

به گزارش مجله فان پی سی، ترفند های شترداران سعودی برای مجذوب کننده تر کردن شتر های خود به وسیله تزریق ژل و بوتاکس با هدف کسب جوایز گزاف اقتصادی از فستیول شتر ملک عبدالعزیز باعث شد تا ده ها شتر از رقابت در این فستیوال کنار گذاشته شوند.

جراحی زیبایی شتران برای فریب داوران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فستیوال شتر عربستان سعودی مهمترین جشنواره شتر دنیا است که با هدف زنده نگاه داشتن نقش شتر در تاریخ و فرهنگ شبه جزیره عربستان برگزار می گردد و صاحب زیباترین شتر شرکت نماینده در این رقابت مبلغی حدود 66 میلیون دلار جایزه دریافت می نماید.

در جشنواره سال جاری که علاوه بر مسابقه، خرید و فروش شتر هم انجام می گردد، کاشف بعمل آمده است که بعضی از پرورش دهندگان شتر با تزریق بوتاکس و ژل در لب این حیوان سعی داشتند شتر های خود را مجذوب نماینده تر جلوه دهند.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت که پس تعیین شدن تزریق بوتاکس به وسیله صاحبان این شترها، بیش از 40 شتر به علت انجام عمل جراحی لیفت و تزریق هورمون های تقویت نماینده عضلات، از مسابقه زیبایی عربستان حذف شدند.

در ادامه گزارش این روزنامه انگلیسی آمده است که صاحبان شتر برای دریافت جوایز گزاف که مجموعا در بخش های مختلف حدود 49 میلیون پوند است، با هم رقابت می نمایند.

دیلی میل به نقل از یکی از مسئولان برگزارنماینده جشنواره شتر ملک عبدالعزیز که در یک منطقه بیابانی در شمال شرق ریاض برگزار می گردد، نوشت که آن ها برای کشف اینکه آیا شتر ها تحت تزریق یا جراحی پلاستیک قرار گرفته اند یا نه و به منظور آنالیز موارد تخلف احتمالی، از فناوری تخصصی و پیشرفته نظیر سونوگرافی و اشعه ایکس استفاده می نمایند.

جراحی زیبایی برای فریب داوران

به نوشته این روزنامه، متقلبان از روش های زیبایی برای فریب داوران استفاده می نمایند، داورانی که جوایز را بر اساس شکل سر، گردن، قوز، لباس و شرایط بدن شتر اعطا می نمایند.

این روزنامه اضافه کرد: ده ها مالک، برای بلندتر کردن لب و بینی شتر و تقویت ماهیچه های آن ها از هورمون استفاده کردند و به سر و لب شتر بوتاکس تزریق کردند تا بزرگتر و زیباتر به نظر بیایند.

دیلی میل به پخش فیلم ویدئویی در ماه اوت اشاره نمود که نشان می دهد شتری پس از تزریق بوتاکس در یک مسابقه زیبایی دیگر در عربستان، لب هایش ترکیده می گردد.

عربستان یک مکان دائمی برای میزبانی رویداد های مهم مرتبط با شتر مانند مسابقه در فلات صحرای صخره ای در شمال شرقی ریاض ایجاد نموده است. این مکان شامل غرفه های غذا، فروشگاه های سوغات، باغ وحش حیوانات اهلی با بلندترین و کوتاه ترین زیبایی های دنیا و موزه ای با مجسمه های شنی شتر در مقدار واقعی است.

در این مکان بعلاوه چادر هایی برای نمونه برداری از شیر شتر و تماشا منسوجات ساخته شده از موی شتر و یک افلاک نما وجود دارد که نشان می دهد چگونه اعراب با راهنمایی ستارگان بر شتر در سراسر صحرا سوار می شدند.

کاربران و فعالان عرب زبان ضمن ابراز تاسف از عمل شتران و جراحی زیبایی، عنوان می نمایند شتر خود الهه بوتاکس است، اما بعضی از پرورش دهندگان شتر برای تصاحب جایزه میلیون دلاری، دست به تزریق بوتاکس و ژل بر لب این حیوان می زنند.

بعضی دیگر از کاربران با انتقاد از مالکان شتر ها که با تزریق بوتاکس سعی در فریب دادن داوران مسابقه را دارند، عنوان می نمایند که انسان ها نه تنها به خود و سایر انسان ها صدمه می زنند، بلکه جان حیوانات را نیز به خطر می اندازند.

پرورش شتر یک صنعت چندین میلیارد دلاری بشمار می رود که علاقمندان بسیاری بویژه در حوزه کشور های خلیج فارس دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1102

به "جراحی زیبایی شتران برای فریب داوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی زیبایی شتران برای فریب داوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید