جاده های ورودی همدان ایمن نیستند

به گزارش مجله فان پی سی، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: درحالی که بیشترین میزان مرگ ومیر ناشی از سوانح جاده ای در 30 کیلومتری شعاع ورودی شهرها رخ می دهد اما نسبت به ایمن سازی آن ها اقدامی نشده است.

جاده های ورودی همدان ایمن نیستند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی پنج شنبه 15 اسفند گفت: شمار متوفیان سوانح جاده ای در شهرستان همدان از 37 نفر در 11 ماه سال گذشته به 58 نفر در سال جاری رسیده است که علت این افزایش، مغفول ماندن ایمن سازی شعاع 30 کیلومتری شهرها است.

وی گفت: چند راه چاره برای کاهش سوانح در 30 کیلومتری ورودی شهرها پیش بینی شده که ابتدا زمینه سازی برای کاهش سرعت سپس تعدیل شیب شیروانی و اختلاف ارتفاع سطح جاده با شانه خاکی است.

رئیس پلیس راه همدان بیان نمود: در شعاع 30 کیلومتری همدان چنانچه راننده ای تخلف کند اسیر مرگ خواهد شد چراکه اختلاف ارتفاع جاده با زمین حاشیه ای موجب می شود خودرو پس از خروج از جهت اصلی واژگون شود.

سرهنگ عزیزی از افزایش شمار متوفیان سوانح جاده ای در کبودرآهنگ خبر داد و گفت: در جهت 15 کیلومتری سه راهی ویان تا پایگاه شهید نوژه 11 ماهه سال جاری 11 نفر فوت کردند که علت آن عرض کم و نبود نیوجرسی در وسط جاده است.

وی افزود: همچنین در جاده قدیم همدان- ساوه از محدوده پل فامنین تا گردنه دخان، شانه خاکی وجود ندارد و هرساله شمار زیادی از رانندگان و سرنشینان خودروها در این جهت جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راه استان همدان توضیح داد: با توجه به این که این جهت شانه خاکی ندارد در صورت نقص فنی خودرو، راننده مجبور به پارک وسیله نقلیه در سطح آسفالت می شود که با مسدود شدن بخشی از عرض جاده، احتمال بروز تصادف و مرگ راننده و سرنشینان افزایش می یابد.

سرهنگ عزیزی تأکید کرد: اگر به ایمنی جاده ها رسیدگی شود به طور حتم شمار متوفیان حوادث ترافیکی فرایند نزولی خواهد داشت درحالی که سال جاری درزمینهٔ ایمن کردن جاده های استان اقدام خاصی صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان نمود: در گردنه اسدآباد سالانه 15 تن جان خود را از دست می دهند درصورتی که اگر نیوجرسی در این جهت قرار گیرد شمار متوفیان را می توان به 2 نفر در سال کاهش داد.

سرهنگ عزیزی گفت: یکی از اصلی ترین دلایل افزایش تصادف در همدان این است که میانگین سرعت 5، 5 کیلومتر بیشتر از نرم کشوری است و این موضوع سبب شده شدت تصادف افزایش یافته و در هر تصادف 2 تا چهار نفر جان خود را از دست بدهند.

وی بیان نمود: 11 ماهه سال گذشته 312 تن در 266 فقره سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند این آمار در مدت زمان مشابه سال جاری به 293 فقره تصادف با 359 فوتی رسیده که 47 نفر معادل 15 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان همدان بهترین راه چاره برای کاهش سرعت را نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت، سرویس و تعمیر دوربین های معیوب و جایگزین کردن دوربین های جدید به جای دوربین های سرقت شده، دانست.

سرهنگ عزیزی گفت: 11 ماهه سال گذشته 159 میلیون و 470 هزار تردد از جاده های این استان اجرا شده که در 11 ماهه سال جاری این رقم به 168 میلیون و 989 هزار تردد رسیده و این آمار 6 درصد افزایش داشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 25

به "جاده های ورودی همدان ایمن نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده های ورودی همدان ایمن نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید