توقف تولید دی اکسید کربن با رایانش ابری

به گزارش مجله فان پی سی، بررسی های مؤسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد فناوری رایانش ابری از سال 2021 تا سال 2024 جلوی تولید یک میلیارد مترمکعب گاز دی اکسید کربن را خواهد گرفت.

توقف تولید دی اکسید کربن با رایانش ابری

این فناوری نیاز به خرید محلی انواع رایانه به منظور انجام امور مختلف شغلی، آموزشی، تفریحی و غیره را از بین می برد و موجب می شود تا کاربران به صورت اینترنتی از توان پردازش رایانه های قدرتمند استفاده کنند. همین امر مصرف برق رایانه ها که موجب تولید بیشتر گاز دی اکسید کربن می شود را کاهش می دهد.

بر اساس بررسی مؤسسه آی دی سی اگر تمامی دیتاسنترها تا سال 2024 با فناوری رایانش ابری سازگار شوند میزان کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به 1.6 میلیارد متر مکعب افزایش می یابد. اما با توجه به اینکه تا سال 2024 تنها 60 درصد از دیتاسنترها با این فناوری سازگار می شوند رقم مذکور از یک میلیارد متر مکعب فراتر نخواهد رفت.

پیش بینی می شود در سال های آینده با راه اندازی دیتاسنترهای بزرگ تری که با فناوری رایانش ابری سازگاری دارند، شرکت ها به استفاده از خدمات مذکور علاقه بیشتری نشان دهند. افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها از جمله دیگر مزایای استفاده از خدمات رایانش ابری است. البته این نوع دیتاسنترها به سیستم های خنک کننده قوی تر نیاز داشته و با توجه به نصب سخت افزاری قدرتمندتر گران قیمت تر هستند.

بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری متعهد شده اند با استفاده از فناوری رایانش ابری و دیگر فناوری ها میزان انتشار گاز دی اکسید کربن خود را طی سال های آینده و حداکثر سال 2030 به صفر برسانند. از جمله این شرکت ها می توان به آی بی ام، مایکروسافت، فیس بوک، اپل و گوگل اشاره کرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 692

به "توقف تولید دی اکسید کربن با رایانش ابری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف تولید دی اکسید کربن با رایانش ابری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید