تمرکز نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا بازی و ارتباطات خواهد بود

به گزارش مجله فان پی سی، به گفته مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، هدست واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) اپل روی بازی، محتواهای رسانه ای و ارتباطات متمرکز خواهد بود. اپل هدست واقعیت ترکیبی را به احتمال خیلی زیاد در سال 2022 در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد، البته هنوز مشخص نیست که چه برنامه ای برای آن دارد. گورمن که اغلب پیشبینی های دقیقی از برنامه های اپل ارائه می دهد، موارد استفاده گسترده ای را که کاربران می توانند از هدست واقعیت ترکیبی این شرکت انتظار داشته باشند، در خبرنامه هفتگی Power On بیان کرده است.

تمرکز نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا بازی و ارتباطات خواهد بود

اخیرا تحلیلگر مشهور اپل یعنی مینگ چی کو گفته که این غول فناوری آمریکایی قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی را به گونه ای طراحی کند که تا 10 سال آینده بتواند جانشین گوشی های آیفون این شرکت شود. اما گورمن شرح داد که این اتفاق برای نسل اول هدست ها نخواهد افتاد و این گجت ها نمی توانند از ابتدا جایگزین مک، آیفون یا آیپد اپل شوند. این تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ معتقد است که این هدست بر سه بخش متمرکز است و ویژگی های کاربردی بسیاری را در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد. این سه بخش عبارتند از: بازی، ارتباطات و محتوای رسانه ای.

گورمن در خبرنامه هفتگی Power On آورده:

همانطور که احتمالا می دانید در مورد مشخصات فنی هدست واقعیت افزوده اپل شایعات و برآورد های مختلفی منتشر شده است. بر اساس آخرین گزارشات، این هدست وزن بسیار کمی دارد از دو پردازنده اصلی، دو نمایشگر میکرو LED 4K، پانزده عدد ماژول نوری اپتیکال، سنسور ردیابی چشم، ارتباط Wi Fi 6E و دیگر موارد بهره می برد. کوپرتینویی ها همچنین پتنت هایی مربوط به این هدست را به ثبت رسانده اند که انتظار می رود از حالت دید AR نیز برخوردار باشند.

ویژگی های نرم افزاری که گورمن به آن ها اشاره کرده از جمله شایعات محدود در مورد عملکرد این گجت به شمار می آید. برخی از تحلیلگران حدس می زنند که اپل در پی ایجاد متاورس خود با استفاده از این نوع فناوری است، دقیقا مشابه متا که از دستگاه هایی مانند Oculus برای این کار استفاده می کند. طبق ادعای مورگان استنلی، هدست واقعیت ترکیبی اپل به زمان رونمایی خود نزدیک تر شده است. در همین رابطه، کو معتقد است که تولید انبوه این هدست در سه ماهه دوم سال 2022 آغاز و در سه ماهه چهارم سال 2022 عرضه بازار جهانی خواهد شد.

البته باید خاطرنشان کنیم که تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود اطلاعات بیشتری را درباره اولین هدست واقعیت افزوده اپل منتشر کرده است. براساس گفته های کو، پردازنده اصلی این هدست مشابه با تراشه M1 خواهد بود که سال گذشته معرفی گشت و تعدادی از کامپیوترهای مک از آن بهره می برند. همچنین پردازنده دیگر این هدست، یک تراشه ضعیف تر خواهد بود که پردازش های مربوط به سنسورها را بر عهده دارد. کو اعلام کرده که این هدست واقعیت افزوده بدون نیاز به بهره گیری از مک یا آیفون می تواند پردازش های لازم را انجام دهد و اپلیکیشن های مختلفی را بدون هیچ گونه مشکل یا لگی اجرا کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از یک منبع موثق، هدست واقعیت افزوده اپل با قیمت اولیه 3000 دلار در اختیار کاربران اپل قرار خواهد گرفت. همچنین خبرگزاری دیگری در گزارش خود آورده که هدست های 2022، 2023 و 2024 اپل به ترتیب از وای فای 6/6E، وای فای 6/7E و وای فای 7 پشتیبانی خواهند کرد. با توجه به این شایعات به نظر می رسد که در آینده شاهد رقابتی مجذوب کننده بین اپل و متا (فیسبوک) در دنیای واقعیت مجازی خواهیم بود.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1258

به "تمرکز نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا بازی و ارتباطات خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا بازی و ارتباطات خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید