بهشت رویایی دره چریک

به گزارش مجله فان پی سی، ماجراجویی در دل منطقه ها بکر ایران، منطقه ها کمتر شناخته شده و زیبای نواحی شمال شرقی کشورمان، جذابیت های فراوانی دارد. سفر به یکی از بکرترین نقاط کشور را از دست ندهید.

بهشت رویایی دره چریک

دره چریک یکی از منطقه ها زیبای گردشگری شمال شرقی ایران، در استان خراسان رضوی است که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران است. مجله گردشگری خبرنگاران در این مقاله به معرفی یکی از بکرترین جاذبه های توریستی ایران پرداخته است، با ما همراه شوید.

دره چریک کجاست؟

دره چریک که با نام دریش چریش هم شناخته می گردد، در وسعتی بیش از 300 هکتار واقع شده و شامل جنگل های پسته، چنار، بید، سپیدار و گردو است. این دره به علت طبیعت بکر و زیبایی های آن، مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی است. بعلاوه در این دره چشمه های آب طبیعی، آبشارها و سنگ های بلوری زیبا نیز وجود دارد.

دره چریک بعلاوه به عنوان محل زندگی گونه های مختلف حیات وحش شناخته می گردد. گونه هایی همانند گرگ، روباه، گراز و مارمولک در این منطقه زندگی می نمایند.

در کنار طبیعت زیبای این دره، یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این منطقه، آرامگاه عمارت بیگم است که به علت معماری بی نظیر و تاریخی آن، جذابیت زیادی دارد.

علاوه بر آرامگاه عمارت بیگم، در دره چریک چندین آثار باستانی و تاریخی دیگر نیز وجود دارد که می توان به آثار زیر اشاره نمود:

قلعه چریک

قلعه ای باستانی که در دل دره چریک واقع شده و دارای تاریخی بسیار قدیمی است. این قلعه در قرن 9 هجری ساخته شده است.

آبشار دواب

آبشاری زیبا و بزرگ در قسمت جنوبی این دره زیبا که در زمستان و بهار به علت آب فراوان و در فصول گرما به علت سرسبزی و زیبایی اطراف خود جذابیت زیادی دارد.

آبشار شوشک

آبشار دیگری در دره چریک که از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه است. این آبشار در داخل جنگل قرار گرفته است.

دسترسی به دره چریک

این دره در شمال شهرستان سبزوار و در فاصله حدود 70 کیلومتری آن قرار گرفته است.

برای رسیدن به این دره بایستی از کیلومتر 50 جاده درگز به قوچان وارد فرعی سمت راست، جاده روستای رحمان قلی یا روستای محمدتقی بیک شوید. پس از طی نمودن حدود پنج کیلومتر به روستای دوست محمد بیک خواهید رسید. می توانید از مجاور پاسگاه مرزی ارباب به داخل دره ارغوان وارد شوید. فاصله این دره زیبا از شهر درگز حدود 64 کیلومتر است که حدود 60 کیلومتر آن آسفالت و چهار کیلومتر آن جاده خاکی است.

برترین زمان سفر به این منطقه اواخر اردیبهشت ماه است که زیبایی های آن در این موقع از سال مثال زدنی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اقیانوس ابر بر فراز روستای فیلبند را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1413

به "بهشت رویایی دره چریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت رویایی دره چریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید