برج آزادی آماده برای جشن انقلاب، اختصاص ردیف بودجه به برج آزادی در شورای شهر

به گزارش مجله فان پی سی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از اختصاص ردیف بودجه به مجموعه فرهنگی برج آزادی در سال 96 خبر داد.

برج آزادی آماده برای جشن انقلاب، اختصاص ردیف بودجه به برج آزادی در شورای شهر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، احمد حکیمی پور شب گذشته در بازدید از نحوه مرمت و بهسازی برج آزادی با بیان اینکه فاز اول مرمت برج به اتمام رسیده است، گفت: با اینکه شاهد تاخیر در مرمت برج بوده ایم اما از آنجایی که کیفیت مدنظر ما بود، این مساله بلامانع است.

وی با بیان اینکه به عنوان رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران خشنود هستم که امروز به آرزویم که همان مرمت برج آزادی بود، رسیدم، گفت: برای سومین بار است که مرمت برج آزادی انجام می گیرد و با وجود تمامی تنگناها این مهم محقق شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از اختصاص ردیف بودجه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برای کمک به توسعه فعالیت های فرهنگی و گردشگری برج آزادی خبر داد و گفت: چندی پیش طی نامه ای از مهدی چمران رییس شورای شهر تهران خواستیم که به رییس جمهور درخصوص مدیریت برج توسط شهرداری تهران رایزنی کند و باید پیگیری هایمان را برای اخذ تفاهم نامه مدیریت یکپارچه بهره برداری از مجموعه فرهنگی آزادی انجام دهیم.

حکیمی پور گفت: قرار بود شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، موضوع مطالعات فرهنگی میدان آزادی را ارائه کند که پیگیری لازم برای تحقق آن صورت می گیرد و از آنجایی که در فصل بودجه ریزی قرار داریم، رایزنی برای اختصاص ردیف بودجه به برج آزادی انجام خواهد گرفت.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در سال 86 و در حین اولین مرمت برج، درختچه هایی از محوطه برج آزادی که الهام گرفته از باغ ماهان کرمان بود، برداشته شد، گفت: متاسفانه با برداشته شدن درختچه ها معماری برج ماهیت اصلی خود را از دست داد که امیدواریم با سرانجام مرمت و بهسازی مجددا درختچه ها به محوطه میدان آزادی برشود.

محسنی شهردار منطقه 9 با بیان اینکه متاسفانه همگان تنها میدان و برج آزادی را می بینند، گفت: این در حالی است که 13 هکتار محیط پیرامونی برج نیز به عنوان رینگ برج آزادی شناخته می شود و حفظ فضای سبز آن برعهده شهرداری است.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه برج آزادی برای جشن انقلاب در 22 بهمن آماده می شود، گفت: حذف زوائد بصری، نورپردازی و آذین بندی برای جشن پیروزی در حال انجام است.

همچنین شاه علی مدیر برج آزادی نیز با بیان اینکه شهرداری تهران برای مرمت آب ریزش برج به داد ما رسید، گفت: قبلا در یکی از اتاق ها که حجم آب ریزش زیاد بود بشکه و پمپ گذاشته بودیم که آب ها را جمع کنیم! و انصافا شهرداری به دور از نگاه سیاسی کاری مرمت برج را انجام داد.

مدیر برج آزادی با بیان اینکه مهم ترین نگرانی ما آب ریزش برج بود، گفت: خوشبختانه در پی بارندگی های اخیر شاهد بودیم که هیچ گونه نم و آبی به درون ساختمان وارد نشد که این نشان دهنده مثبت بودن اقدامات است.

شاه علی با بیان اینکه شهرداری تهران برای هیئت های مذهبی و... ردیف بودجه در نظر می گیرد اما برج آزادی که نماد استکبارستیزی ایرانیان است، از بودجه شهرداری بی بهره است، گفت: امیدواریم در بودجه 96 شهرداری ردیفی برای برج آزادی در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 15

به "برج آزادی آماده برای جشن انقلاب، اختصاص ردیف بودجه به برج آزادی در شورای شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج آزادی آماده برای جشن انقلاب، اختصاص ردیف بودجه به برج آزادی در شورای شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید