باد و باران در اغلب شهرها و یخبندان در 21 استان

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران، محمد اصغری در گفت وگو در تشریح آخرین شرایط جوی کشور اعلام کرد: امروز غیر از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب و شرق کرمان و جنوب خراسان جنوبی در بقیه نقاط کشور بارش داریم.

باد و باران در اغلب شهرها و یخبندان در 21 استان

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز شدت بارش ها در استان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب و شمال فارس، شمال و غرب کهگیلویه و بویراحمد، شمال ایلام، غرب و جنوب اصفهان، کرمانشاه، تهران، البرز، همدان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در شرق و شمال شرق کشور، استان های ساحلی خزر، شرق اصفهان، خراسان جنوبی و بعضی مناطق سمنان بارش باران و برف پیش بینی می گردد.

اصغری گفت: روز شنبه بارش ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان از شدت بیشتری برخوردار است و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج خواهد شد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و کولاک برف و در سایر مناطق به صورت باران و رگبار و رعد و برق خواهد بود ضمن آنکه در مناطق مستعد بارش تگرگ هم پیش بینی می گردد.

وی گفت: امروز وزش باد شدید تا خیلی شدید در اغلب مناطق کشو داریم و فردا در نیمه شرقی کشور باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه از یک شنبه تا سه شنبه جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است، گفت: از امروز تا فردا کاهش محسوس 6 تا 12 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور و از فردا تا یکشنبه 24 اسفند کاهش 4 تا 8 درجه ای دما در شرق کشور پیش بینی می گردد و از دوشنبه دما در مناطق ذکر شده فرایند افزایشی خواهد داشت.

اصغری در تشریح شرایط جوی پایتخت اعلام کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی بارش پراکنده و به تدریج وزش باد پیش بینی می گردد، همچنین فردا کاهش دما را در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 درجه و صفر درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در 21 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 708

به "باد و باران در اغلب شهرها و یخبندان در 21 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باد و باران در اغلب شهرها و یخبندان در 21 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید