پاک سازی و حفاظت از مردان نمکی در زنجان انجام می شود

به گزارش مجله فان پی سی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند روز شنبه 1 آذر ماه سال 99 گفت: مردان نمکی و اشیایی که از معدن نمک چهرآباد زنجان کشف شده از مستندات قوی تاریخی به شمار می فرایند که با همکاری پژوهشکده حفاظت و بازسازی میراث فرهنگی تهران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان و پژوهشکده حفاظت و بازسازی دانشگاه بوخوم و فرانکفورت آلمان اقدام به حفاظت، بازسازی و پاک سازی خواهند کرد.

پاک سازی و حفاظت از مردان نمکی در زنجان انجام می شود

ارجمند اضافه کرد: نخستین مرحله قبل از هرگونه اقدام حفاظتی و بازسازیی، مستندنگاری دقیق و ثبت شرایط اولیه مردان نمکی شماره 3، 4، 5 و اشیای تاریخی کشف شده از معدن مهرآباد موجود در موزه است. در ابتدا از زوایای مختلف با اشل از اشیا و مردان نمکی، عکاسی و سپس سایر مشخصات فیزیکی مانند وزن و ابعاد ثبت می شود.

او با اشاره به این که در مرحله بعد شرایط شیء از لحاظ استحکام، میزان آلودگی و سایر آسیب های نیازمند بازسازی بررسی می شود، ادامه داد: پس از مرحله مستند نگاری، اقدامات حفاظتی و بازسازیی شروع می­ شود و بستگی به نوع آسیب، استحکام بخشی، غبارروبی و یا پاک سازی اولیه اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تأکید کرد: پس از انجامِ این مراحل و در نهایت پاک سازی و استحکام بخشی نهایی، مراحل حفاظت و بازسازی مجدداً از زوایای مختلف عکاسی و مستندنگاری محقق می شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 506

به "پاک سازی و حفاظت از مردان نمکی در زنجان انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک سازی و حفاظت از مردان نمکی در زنجان انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید