نابینایی اثرگذار در زندگی بینایان

به گزارش مجله فان پی سی، زهره مسکنی در گفت وگو با خبرنگاران ، همزمان با 15 اکتبر (24 مهر) روز جهانی عصای سفید، از انتشار اثر جدید خود با شخصیتی نابینا خبر داد که به زودی از سوی نشر پیدایش برای مخاطبان نوجوان منتشر خواهد شد.

نابینایی اثرگذار در زندگی بینایان

این نویسنده با اشاره به اینکه در این داستان مسائل روز نوجوانان را مورد توجه قرار داده، گفت: محور اصلی رمان بر پایه سلامت بدنی و آثار سوء زندگی ماشینی بر جسم و روح نوجوانان است، اما تلاش کرده ام این مفاهیم را به طور نامحسوس بر بستری از موضوعات جذاب برای نوجوانان و به صورت غیرمستقیم و شیرین به این گروه سنی تلقین و تزریق کنم.

نویسنده مجموعه داستان زن کاغذی با توضیح اینکه این رمان را در 30 فصل و طی حدود یک سال به رشتۀ تحریر درآورده اضافه نمود: حضور در فضای مجازی، عادات غذاخوردن، دغدغه های دختران دانش آموز، اثرگذاری رفتارهای مختلف خانواده ها در نوجوانان و حتی مباحثی درباره شعر و ادبیات و کتاب از جمله مباحثی است که لابه لای این داستان گنجانده ام تا خواننده بر اساس علاقه مندی های خودش در خلال دنبال کردن خط اصلی داستان به نتایج و برداشت های مفیدی هم برسد.

خالق مجموعه پنج جلدی ماجراهای شهر مورچه ای تأکید کرد: از آنجا که بر اساس پژوهش ها مغز انسان های نابینا می تواند با تقویت حواس دیگری همچون شنوایی بویایی یا لامسه خود را بازسازی کند و این افراد می توانند در حوزه های دیگری مانند حافظه و توانایی های کلامی پیشرفت چشمگیری داشته باشند، یکی از شخصیت های رمانم را نابینایی اثرگذار در زندگی بینایان قرار دادم. این انتخاب به این دلیل است که نشان بدهم عدم وجود یک حس نه تنها نشانه ناتوانی یا کم توانی نیست بلکه گاهی همان شخص آنچنان در جامعه پیروز و پیشرو است که سایر افراد از وی درس ها و پندهای اثرگذاری می گیرند که شاید از هیچ شخص دیگری نمی توانستند چنین حس و درکی را دریافت کنند.

مسکنی، درباره سایر آثار جدید خود نیز گفت: برای گروه سنی نوجوان کتاب دیگری نیز از مجموعه قرار با ستاره توسط نشر گویا در دست تهیه دارم که برای آشنایی نوجوانان با مشاهیر ادب و هنر گردآوری شده و به خانم فروغ فرخزاد اختصاص دارد. همچنین قرار است نشر قو کتابی شامل چند داستان کوتاه ویژه نوجوانان منتشر کند که بنده نیز یک داستان در این کتاب خواهم داشت.

زهره مسکنی پیش از این علاوه بر حضور در حوزه ادبیات داستانی بزرگسال، انتشار 5 کتاب داستان و 10 کتاب شعر کودک را در کارنامۀ ادبی خود داشته است. هدیه های مادربزرگ، آسمان کجاست، ماجرای روز برفی، میهمانی توت فرنگی، سفر به شهر بازی، چرخ، چرخ، دوچرخه، یه پله و دو پله و ... از جمله آثار مسکنی در حوزه کودک است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 428

به "نابینایی اثرگذار در زندگی بینایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابینایی اثرگذار در زندگی بینایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید