برای زندگی و مهاجرت مونترال بهتره یا تورنتو؟

به گزارش مجله فان پی سی، اینکه برای مهاجرت شما مونترال بهتر است یا تورنتو بیشتر به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر بخواهیم یک پاسخ سریع به این موضوع بدهیم می توان گفت که تورنتو بهترین شهر برای کسب درآمد است؛ اما با این حال، این کسب درآمد به قیمت داشتن هزینه های بالاتر زندگی و شیوه زندگی بسیار کار محور در تورنتو برای شما تمام می گردد. این در حالی است که مونترال به مراتب در ارتباط با این موضوع زندگی راحت تری را برایتان فراهم می نماید و تأثیر شگفت انگیز اروپا روی شهر مونترال می تواند این احساس را به شما القا کند که انگار در کشور دیگری زندگی می کنید.

برای زندگی و مهاجرت مونترال بهتره یا تورنتو؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جنبه های مختلف دیگر برای اینکه بفهمید برای شما مونترال بهتر است یا تورنتو بر اساس شخصیت و علایق شما سنجیده می گردد، اما نکته جالب در خصوص اینکه این دو شهر از لحاظ فرهنگ و ذهنیت اصلی آنها با یکدیگر تفاوت دارند این است که فرقی نمی کند شما چه نوع شخصیتی دارید چون به هرحال یکی از آنها مناسب شماست!

بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید اما نمی دانید بین دو شهر مونترال و تورننتو کدام را انتخاب کنید، در ادامه این مقاله راهنمای مقایسه ما را در خصوص مهم ترین جنبه هایی که باید هنگام زندگی در هر یک شهرهای مونترال یا تورنتو در نظر بگیرید، مطالعه کنید.

1) مقایسه هزینه مسکن و زندگی در مقابل متوسط حقوق در مونترال و تورنتو

تورنتو

از سپتامبر سال 2019 ، متوسط حقوق دریافتی در تورنتو 59,399 دلار بوده است، اما این میزان حقوق تا زمانی که آن را با قیمت مسکن مقایسه نکنید خوب به نظر می رسد. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه درون شهر ماهیانه تقریباً 2300 دلار برای شما هزینه خواهد داشت، بنابراین دیگر آن میزان حقوق به ظاهر خوب دریافتی برای شما کفاف نخواهد داد!

علاوه بر این، متوسط قیمت خرید خانه در تورنتو حدود 800,000 دلار می باشد؛ از این رو شما در حالت ایده آل شما باید در خارج از شهر زندگی کنید تا اگر حقوق شما پایین تر از مقیاس مورداحتیاج بود در نهایت بتوانید سبک زندگی راحت تری داشته باشید.

مونترال

متوسط حقوق دریافتی در مونترال حدود 56,438 دلار است. با این حال نکته خوب درباره مونترال این است که در این شهر قیمت مسکن به مراتب ارزان تر است. برای مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه درون شهر ماهیانه حدود 1,500 دلار است و حتی در خارج از شهر این قیمت ها بسیار پایین تر نیز هستند. همچنین متوسط قیمت خرید خانه در مونترال حدود 421,000 دلار تخمین زده می گردد.

این در حالی است که ممکن است حقوق دریافتی شما پایین تر باشد اما بدون شک این میزان حقوق نسبت به تورنتو می تواند بهتر کفاف زندگی شما را در مونترال بدهد.

اما با تمام این اوصاف اگر منطقه خاصی را برای زندگی در هریک از دو شهر مونترال یا تورنتو انتخاب کردید، ممکن است نتوانید در هر دو مکان به راحتی زندگی کنید؛ بنابراین مهم است که قبل از هر تصمیم گیری، به نوعی میزان دخل و خرج خود را برای زندگی در منطقه مورد نظرتان بسنجید. در این مورد می توانید با وکلای مهاجرت باتجربه در این زمینه نیز مشاوره نمایید.

2) مقایسه نرخ جرم و جنایت در مونترال و تورنتو

در خصوص جرم و جنایات بین دو شهر مونترال یا تورنتو تفاوت زیادی وجود ندارد. بطور کلی هر ساله تعداد نسبتاً کمی جرم در این دو شهر گزارش شده است، بطوری که تورنتو حتی به عنوان امن ترین شهر عظیم آمریکای شمالی برای سال 2017 اعلام شد و مونترال در طی بیست سال گذشته میزان جرم خود را به نصف کاهش داده است. تنها تفاوت کلی بین موترال و تورنتو در این است که ساکنان مونترال نسبت به ساکنان تورنتو احساس امنیت بیشتری در شب می نمایند.

3) مقایسه چگونگی یافتن شغل در مونترال و تورنتو

تورنتو

در حال حاضر متوسط نرخ بیکاری در کل کانادا 5.5٪ است و این نرخ در تورنتو به طور خاص 6.2٪ است، به این معنی که نرخ بیکاری در تورنتو بالاتر از نرخ میانگین ملی است.

در حالی که طی یک سال گذشته این نرخ همچنان رو به کاهش است اما میزان آن برای چند سال پایدار نبوده و در بین پنج تا هفت درصد نوسان نموده است. همچنین چند عامل وجود دارد که گفته می گردد در بالا رفتن نرخ بیکاری در کانادا تاثیر می گذارد و آن هم وجود افراد جوان و موضوع مهاجرت به کانادا هستند.

بطور کلی تورنتو به عنوان یک شهر عالی برای زندگی و کار شناخته شده است اما همین موضوع باعث می گردد نیروهای جوانی که به دنبال شغل می گردند با این امید قصد کار کردن در تورنتو را داشته باشند و یا افرادی که از کشورهای دیگر به دنبال آغاز یک زندگی جدید هستند در یک کشور دیگر و مهاجرت هستند، برای تصاحب شغل های مختلف در تورنتو کانادا کوشش نمایند. در نتیجه می توان گفت که دلیل بخشی از سقوط تورنتو در واقع موفقیت آن است زیرا بسیاری از مردمی که می خواهند به آنجا بروند خودشان به نوبه خود باعث ایجاد فشار در بازار کار و بالا رفتن نرخ بیکاری می شوند.

مونترال

نرخ بیکاری در مونترال در حال حاضر 4.7٪ است که این نرخ نه تنها این خیلی پایین تر از نرخ میانگین ملی است بلکه دولت مونترال اعلام نموده است که نرخ بیکاری در این شهر در سطح پایین ثابت می ماند و برخلاف تورنتو اصلا نوسان ندارد.

این خبر خوبی است برای هرکسی است که میخواهد به مونترال مهاجرت و شغلی پیدا کند زیرا از نظر آماری احتمالاً در مونترال می توان سریع تر از تورنتو کار پیدا کرد.

مهم ترین نکته در خصوص مونترال این است که شما برای کار در این شهر باید بتوانید به زبان فرانسه صحبت کنید چون در غیر این صورت برای یافتن شغل خوب و دائمی و به خصوص شغل پردرآمد احتیاج به کوشش زیادی خواهید داشت.

منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 377

به "برای زندگی و مهاجرت مونترال بهتره یا تورنتو؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای زندگی و مهاجرت مونترال بهتره یا تورنتو؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید