معروف ترین بازی موبایل گشت و گذار در کهکشان

به گزارش مجله فان پی سی، وقتی صحبت از گشت و گذار در کهکشان باشد معروف ترین بازی موبایل قطعا Faster Than Light است و بازی های کمی می توانند در کیفیت ساخت و محتوا با آن رقابت نمایند اما بازی Crying Suns عنوانی نه چندان معروف است که می تواند هم رده FTL باشد.

معروف ترین بازی موبایل گشت و گذار در کهکشان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،ممکن است گاهی احساس کنید که بازی Crying Suns شباهت زیادی با FTL دارد که کاملا درست است اما در نهایت به نظر شخصی شما مربوط است که این را نکته مثبتی به حساب بیاورید یا منفی.

بازی Crying Suns در سبک روگ لایت (roguelite) طراحی شده که با تاثیر دریافت از سبک روگ لایک (roguelike) به وجود آمد. بازی های سبک روگ لایک معمولا بازیکن را با دست خالی وارد اولین مرحله می نمایند اما در عوض دشمنی سر راه بازیکن نیست یا حداقل با مرحله ای آسان روبرو است که اجازه می دهد بازیکن تجهیزات جمع کند و با دست پر به مرحله بعدی برود اما در Crying Suns شما از همان مرحله اول با چالش روبرو می شوید. شروع اولین مرحله چندان هم آسان نیست ولی فرایند نسبتا آهسته پیش رفتن بازی تعادل را حفظ می نماید تا به خوبی با بازی آشنا شوید و به گیم پلی هم عادت کنید.

با شروع بازی متوجه می شویم که پا به دنیایی رو به سقوط گذاشته ایم که جایی برای انسان ها ندارد و ما به عنوان یک کلون از فرمانده Ellys Idaho باید علت سقوط امپراطوری را کشف کنیم اما نه به تنهایی؛ در کشتی فضایی کاراکترهای دیگری هم هستند که به یاری ما خواهند آمد. وظیفه بازیکن این است که با منابع محدودی که در دسترس دارد زنده بماند، بجنگد و کشتی فضایی را در برابر دشمنان خطرناکی که در کهکشان بی سرانجام منتظر هستند حفظ کند البته قرار نیست تمام مدت فقط جنگ بین کشتی های فضایی را مدیریت کنیم و جمع آوری منابع، فرستادن سربازها به اطراف برای گسترش سرزمین و ارتقای راه های ارتباطی هم مهم هستند.

گیم پلی با بخش داستانی ارتباط نزدیکی دارد و می توان گفت همین نقطه قوت بازی است. بتل ها یا همان مبارزات با زمان واقعی جلو می فرایند بنابراین می توانید زمان را متوقف کنید و با فکر هر حرکت را انجام بدهید. بازی در زمینی اتفاق می افتد که از خانه های هشت ضلعی تشکیل شده که هر کدام به عنوان یک واحد مجزا هستند و برای هر یک باید استراتژی به خصوصی به کار ببرید. در زمان رویارویی کشتی ها باید اول موشک هایی که از طرف کشتی مقابل فرستاده می شوند را منهدم کنید و بعد به انتخاب خودتان به یکی از سه بخش بدنه کشتی، خدمه یا سلاح ها حمله کنید تا وقتی که مبارزه تمام گردد.

گیم پلی به فصل هایی تقسیم شده که باید به ترتیب آن ها جلو بروید و با به انتها رسیدن هر فصل و شروع فصل جدید، دوباره میزان سختی از کم به زیاد تغییر می نماید. با توجه به سبک بازی که از روگ لایک تاثیر گرفته است همان میزان سختی مورد انتظار را تجربه می کنیم اما طراحی هوشمندانه گیم پلی به این شکل، باعث می گردد بازی بیش از حد پیچیده نگردد و البته چندان احساس خوبی هم ندارد که دوباره باید از صفر شروع کرد.

تجربه بازی هایی با این سبک و سیاق معمولا در کامپیوترهای شخصی و با موس و کیبورد گره خورده اما بازی Crying Suns توانسته این سبک را به خوبی در موبایل و بر روی صفحات لمسی هم اجرا کند، به طوری که مجموع کنترل روان و طراحی بصری بازی حتی از تجربه بازی با موس و کیبورد هم قدمی جلوتر است. بازی آفلاین است و احتیاج به اینترنت ندارد اما برای دنیال کردن بخش داستانی به دانش متوسط زبان انگلیسی احتیاج دارید.

در کل بازی Crying Suns عملکرد راضی نماینده ای داشته و با ارائه یک ترکیب تقریبا کامل تا به حال توانسته هواداران استراتژی، بقا و ماجراجویی را راضی نگه دارد و اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، تجربه جذابی در Crying Suns خواهید داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 530

به "معروف ترین بازی موبایل گشت و گذار در کهکشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین بازی موبایل گشت و گذار در کهکشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید