زمینه و زمانه وحشی بافقی بیشتر واکاوی گردد

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران در یزد، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پیامی که به مناسبت هیجدهم مهر روز بزرگداشت وحشی بافقی صادر کرد، آورده است: بزرگان خرد و خداوندگاران سخن، بناکنندگان تمدن در هر سرزمینی هستند و آنان که زبان را با واسطه فن شعر و ادب به اوج بالندگی و تکامل می رسانند، سهمی بزرگ در موجودیت فرهنگی ملت ها و کشورها به خود اختصاص می دهند.

زمینه و زمانه وحشی بافقی بیشتر واکاوی گردد

وی ادامه داد: در سرزمین ما که ادبیات خصوصاً شعر، میراث مشترک تاریخی و ملی محسوب می گردد، نقش شاعران، برجسته و قابل احترام است و وحشی بافقی از زمره این شاعران زبان آور است که با سادگی هنرمندانه خود، تجربه ماندگاری در ادبیات فارسی بر جای نهاده است.

جوادیان زاده اعلام کرد: اشعار پراحساس وحشی بافقی از نظر فرم بر روانی کلام و از نظر محتوا و رویکرد معنایی بر هستی شناسی عشق محور پایدار شده است.

وی با بیان اینکه در این سال ها پژوهشگران بسیاری به بازخوانی اشعار وحشی بافقی پرداخته اند و نکته های فراوانی از معدن کلام وی استخراج نموده اند، ادامه داد: زندگی و بالندگی وحشی بافقی در شهرستان بافق و استان یزد، فراز بلند تاریخ ما محسوب می گردد و شایسته است تا زمینه و زمانه زندگی وی و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی اشعارش بیشتر مورد آنالیز و واکاوی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در سرانجام با بیان اینکه اشعار وحشی بافقی باید در زندگی فردی و اجتماعی ما حضور پررنگ تری بیابد و دستمایه هنرمندان و پژوهشگران قرار گیرد، اعلام کرد: در قالب یک برنامه مبنایی و راهبردی و با به خدمت گرفت همه ظرفیت ها، جامعه خصوصاً مردمان سرزمین کویر شناخت عمیق تری از وحشی بافقی پیدا نمایند و اشعار وی در گستره وسیع تری مورد توجه و تحسین قرار گیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1005

به "زمینه و زمانه وحشی بافقی بیشتر واکاوی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه و زمانه وحشی بافقی بیشتر واکاوی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید