خبرنگاران مادران، سفیران صلح و دوستی می شوند

به گزارش مجله فان پی سی، شیراز- خبرنگاران- مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر با بیان اینکه مادران می توانند در دنیا اختلافات، سفیران صلح و دوستی باشند، گفت: مادران سفیر صلح و دوستی ایران، پس از گزینش به سراسر دنیا معرفی خواهند شد.

خبرنگاران مادران، سفیران صلح و دوستی می شوند

غلامرضا محمدی دوشنبه هشتم دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در دنیای کنونی اختلافات فرهنگی، نژادی، قومی، سیاسی و تفاوت های عقیدتی، مذهبی و مرد سالاری در بعضی جوامع وجود دارد، گفت: ای کاش قانونی وجود داشت که در همه دنیا مادرها رهبر باشند. اما متاسفانه به علل یادشده این رویا گرچه غیرممکن نیست، تحقق آن در این مقطع از زمان بسیار مشکل است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر با بیان اینکه مادران از دیرباز و حتی از بدو خلقت، منشا محبت و مهربانی بوده اند، اظهار کرد: مادر نماد همدلی و همزیستی مسالمت آمیز، صلح و دوستی و آرامش است و اوست که در جوامع کوچکی همچون خانواده، برای برطرف اختلافات پیش قدم شده، با عطوفت خود باعث صلح و آشتی می شده است.

او با تاکید بر اینکه مادران شایستگی دارند که سفیران صلح و دوستی در سراسر دنیا باشند، ابراز داشت: با ایمان و اعتقادی که به صندلی مقدس و نقش و توانمندی مادران داریم و با توجه به مشکلاتی که در این برهه از زمان در دنیا شاهد هستیم و احتیاج مبرم به صلح ودوستی و آرامش، بنیاد فرهنگی بین المللی مادر درصدد است اولین آیین انتخاب مادران سفیر صلح و دوستی را در کشور برگزار کند.

محمدی اضافه نمود: در نظر است از هر استان یک مادر نمونه به عنوان مادر سفیر صلح و دوستی انتخاب گردد و نهایتاً از میان 33 مادر نمونه سفیران استان های کشور، پنج مادر نمونه باعنوان سفیران صلح و دوستی ایران، به دنیا معرفی گردد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر درباره شاخص های انتخاب مادران سفیران صلح و دوستی گفت: مادر نمونه صلح و دوستی باید معتقد و متعهد به اصول منشور بنیاد مادر باشد، حداقل دو فرزند پیروز داشته باشد، دارای تحصیلات عالی و دانش آموخته از یکی از دانشگاه های معتبر داخلی یا خارجی باشد، مسلط به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و عربی و نیز علاقمند و فعال در حوزه گسترش صلح و دوستی باشد.

محمدی اضافه نمود: افراد می توانند براساس مشخصات یادشده فرد مورد نظر خود را به بنیاد بین المللی مادر معرفی نمایند؛ همچنین آیین پایانی معرفی مادر سفیر صلح و دوستی به محض بهبود شرایط شیوع بیماری کرونا، در سال 1400 طی مراسمی برگزار خواهد شد.

بنیاد بین المللی مادر در یازدهم مهرماه سال 1393 در شیراز راه اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است. این بنیاد، نهاد فرهنگی بین المللی است که به صورت غیردولتی فعالیت و اهداف هفت گانه ای را دنبال می نماید. ارتقا و بازآفرینی ارزش های قداست آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ای ایدئال، پُررنگ کردن مسئولیت های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.

همچنین ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، فراهم آوردن زمینه آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و نیز انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت در هر 2 سال یک بار از جمله اهداف این بنیاد است. این بنیاد، تا کنون در 74 کشور دنیا نیز به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 584

به "خبرنگاران مادران، سفیران صلح و دوستی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مادران، سفیران صلح و دوستی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید