بافت قدیمی و تاریخی بوشهر Bushehr

به گزارش مجله فان پی سی، بافت قدیمی بوشهر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای بوشهر یعنی بافت قدیمی بوشهر را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

بافت قدیمی و تاریخی بوشهر Bushehr

بوشهر یکی از شهرهای بسیار مجذوب کننده با جاهای تاریخی زیبا است. بافت تاریخی بوشهر از دید مکانی و جغرافیایی در نوک شمالی شبه جزیره بوشهر متولد شده و رشد کرده است و به تدریج توسعه یافته است.

بافت قدیم بوشهر از مهمترین جابه های گردشگری استان بوشهر است که بر اساس سبک خاص و منحصر به فرد معماری دارای جاذبه های بسیار زیادی است. بافت تاریخی بوشهر که شامل چهار محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی است، در شبه جزیره مثلث شکل بوشهر قرار گرفته است.

بافت قدیم در رأس این مثلث که دارای تورفتگی در دریای خلیج فارس است واقع شده است. بافت تاریخی 38 هکتاری بوشهر حدودا شامل هزار خانه است که از منحصر به فردترین و زیباترین بافت های مسکونی ایران محسوب می شود. اوج شکوفایی بافت بوشهر مربوط به دوره قاجاریه است، وقتی که بوشهر دروازه ورود ملل گوناگون به ایران بشمار می رفت.

بافت تاریخی بوشهر دارای بناهای منحصر به فردی شامل عمارتهای زیبا مربوط به دو و نیم قرن پیش، بناهای کنسولگری کشورهای گوناگون، مراکز مذهبی مانند مساجد، حسینیه، و کلیسا، بازار قدیمی، و کوچه های زیبا است که هر بیننده ای با ورود به داخل بافت جذب ساختمان ها و معماری بافت می شود.

جبهه ساحلی بافت قدیم بوشهر در سال 1378 تحت شماره 2360 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. بافت تاریخی بوشهر شامل چهار محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی است که در دل شهر بوشهر قرار گرفته است. وسعت این بافت حدود 38 هکتار است و از منحصر به فردترین و زیباترین بافت های مسکونی ایران به شمار میرود.

قدمت بافت تاریخی بوشهر به دوره حکومت نادر شاه افشار برمی شود. بافت تاریخی بوشهر دارای بناهایی زیبا شامل عمارت ها، کنسولگری کشورهای گوناگون، مساجد، کلیسا، بازار قدیمی و کوچه هایی زیبا است و معماری آن هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود می نماید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1512

به "بافت قدیمی و تاریخی بوشهر Bushehr" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت قدیمی و تاریخی بوشهر Bushehr"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید