اجرای تعزیه عمرو بن عبدود مقابل تالار وحدت

به گزارش مجله فان پی سی، تعزیه عمرو بن عبدود پنجمین مجلسی است که در قالب دفتر دوم رویداد شبیه خوانی در پهنه امشب، آدینه 14 شهریورماه، بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می گردد.

اجرای تعزیه عمرو بن عبدود مقابل تالار وحدت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر دوم رویداد شبیه خوانی در پهنه، شامگاه گذشته پنجشنبه 13 شهریورماه توسط گروه تعزیه فتح خیبر به سرپرستی جمال قاسمی با مجلس امام رضا(ع) برپا شد و امشب، آدینه 14 شهریورماه با مجلس عمرو بن عبدود ادامه پیدا می نماید. عمرو بن عبدود از برترین جنگجویان قریش بود که در جنگ خندق به دست امام علی(ع) کشته شد.

  • اجرای تعزیه بازار شام مقابل تالار وحدت

دفتر دوم رویداد شبیه خوانی در پهنه از دوشنبه دهم شهریورماه توسط گروه تعزیه فتح خیبر شروع شد و ادامه ای است بر اجرای گروه تعزیه سیدالشهدا(ع) به سرپرستی احمد عزیزی که در دهه اول ماه محرم هر شب بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار گردید.

در این تعزیه ها که تا به امروز مجالس عبدالله بن عفیف، حضرت امیر(ع)، فضل و فتاح و امام رضا(ع) آن برگزار گردیده است جمال قاسمی (سرپرست)، اصغر مینایی، روح الله حشمدار، محمد میرزایی، حسین حجتی، امیر زهرایی و نوید مقدم حضور دارند و نوازندگی اجرا برعهده فرهاد شیخی و حمیدرضا گرگانی است.

رویداد شبیه خوانی در پهنه و همچنین دفتر دوم آن، با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه 11 تهران رخ داد.

این اجراها هر شب پس از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت، با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 368

به "اجرای تعزیه عمرو بن عبدود مقابل تالار وحدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای تعزیه عمرو بن عبدود مقابل تالار وحدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید