آموزش دفاع شخصی در سفر ، بادیگارد خود باشید

به گزارش مجله فان پی سی، از مهم ترین نکات مسافرت های نوروزی، امنیت در سفر هستش. هر فردی ممکنِ یه زمان هایی مجبور بشه به طور فیزیکی از خودش دفاع کنه، دفاع شخصی چیزیه که هممون باید بلد باشیم تا در مواقع لزوم بتونیم از خودمون دفاع کنیم. فکر کنید که به شهر یا کشوری رفتید و هیچ آشنایی با اون منطقه ندارید و با یه سارق یا سری آدم های لات و مهاجم روبرو بشید، در این صورت چیکار میکنید؟ اگه کل پول سفر شما رو بسارقن و یا اگه به شما و خانواده اتون صدمه بزنن چی؟ در این مواقع دفاع شخصی اهمیت خودش رو نشون میده. مهمترین نکته، داشتن اعتماد به نفسِ. درسته که شاید آموزش دفاع شخصی ندیده باشید، خیلی وقت ها توی برنامه هامون آموزش دفاع شخصی رو قرار دادیم اما وقت نکردیم تا کلاسش رو بریم، اما باید بدونید که میتونید از خودتون دفاع کنین و کار سختی نیست. بسیاری از حرکات دفاع شخصی رو در کارهای روزمره مون انجام میدیم و میتونیم در مواقع ضروری ازشون استفاده کنیم. در ادامه یه سری از این حرکات رو میبینیم تا بتونیم در صورت نیاز از خودمون دفاع کنیم، و امنیت در سفر رو برای خودمون و خانوادمون برقرار کنیم.

آموزش دفاع شخصی در سفر ، بادیگارد خود باشید

1) لگد به ران با حالت بالا رفتن از پله

یکی از پاهاتون رو برای بالا رفتن از پله ها بلند کنید. این حرکت، حرکتی برای لگد زدن به ران یک مهاجمِ.

2) آرنج کمربند ایمنی

وقتی دستتون رو از روی سینه تان برای گرفتن کمربند ایمنی تان عبور میدید، آرنج دستتان رو حرکت میدین. هرچه این حرکت رو تندتر انجام بدید، قدرت بیشتری دارین. از این نوع ضربه در مواقع ضروری میتونید بهره ببرید.

3) فروکردن انگشت در چشم با برداشتن هندوانه

هر بار که توی مغازه یک هندوانه رو برمیدارید تا چک کنید، درحال انجام همان حرکتی هستین که میتونید انگشت شستتون رو داخل چشمای فرد مهاجم فروکنید.

4) ضربه به سینه با حرکت شنا

هربار که حرکت شنا رو انجام میدید، تمرین میکنید که چطور به سینه کسی ضربه بزنید. فرض کنید کسی یقه تون رو گرفته ، اول با حرکت برداشتن هندوانه به چشمش ضربه بزنید و بعد مهاجم رو با حرکت شنا، به عقب پرت کنید. با فشار دستان شما به سینه اش، به عقب پرت میشه و میتونید امن بمونید و خیلی سریع از اون محل فرار کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1360

به "آموزش دفاع شخصی در سفر ، بادیگارد خود باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش دفاع شخصی در سفر ، بادیگارد خود باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید