کلر استخرها ضد کروناست

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران : عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از کلر در آب استخرها بهترین ماده ضد عفونی کننده ویروس کرونا است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

کلر استخرها ضد کروناست

به گزارش ، دکتر مسعود مردانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اضافه نمود: کلر عنصر شیمیایی مهمی در تصفیه آب بوده و می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد، با توجه به شروع فصل گرما، بسیاری از افراد از استخرها استفاده می نمایند و نباید نگرانی بابت انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استخرها نیز لازم است، گفت: رعایت فاصله اجتماعی در کنار استخر لازم است، استخرهای روباز به دلیل گردش هوا بهتر از استخرهای سرپوشیده بوده و باید جمعیت کمتری در استخر حضور داشته باشند.

این متخصص بیماریهای عفونی توضیح داد: گندزدایی سطوح مشترک، نصب پوسترهای آموزشی در معرض دید و فاصله گذاری فیزیکی و توجه به تراکم جمعیت در استخرها لازم است.

مردانی توضیح داد: انتقال ویروس کرونا به وسیله سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان در محیط بوده و این ویروس می تواند در فاصله 1تا 2 متری به وسیله سرفه یا عطسه منتقل گردد، این بیماری از یک طیف ملایم تا شدید با علایمی همچون تب، سرفه، تنگی نفس بروز می نماید و و در موارد شدیدتر ممکن است منجربه ذات الریه، نارسایی کلیه و مرگ گردد.

وی از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را حتی با وجود تزریق واکسن علیه کرونا کاملا رعایت نموده و از خوردن غذا در محیط های عمومی و همچنین خوردن غذاهای آماده تا حد امکان پرهیز و مواد غذایی را به صورت پخته استفاده نمایند.

نتایج مطالعات دانشمندان انگلیسی نیز نشان می دهد کلر موجود در آب استخر شنا می تواند ویروس عامل کووید-19 را تنها در 30 ثانیه غیرفعال کند، غلظت کلر آزاد 1.5 میلی گرم در لیتر و PH بین 7 تا 7.2 باعث کاهش بیش از 1000 برابری آلودگی کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 در عرض 30 ثانیه می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 867

به "کلر استخرها ضد کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلر استخرها ضد کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید