کرونا چند خودروساز دنیا را تعطیل کرد؟

به گزارش مجله فان پی سی، با انتشار ویروس کرونا در شهر ووهان چین طی روزهای واپسین سال 2019، بسیاری از خودروسازان و قطعه سازان جهان که در این شهر پایگاه تولیدی دارند، مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شدند.

کرونا چند خودروساز دنیا را تعطیل کرد؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از خودرونامه، با انتشار ویروس کرونا در شهر ووهان چین طی روز های واپسین سال 2019، بسیاری از خودروسازان و قطعه سازان دنیا که در این شهر پایگاه تولیدی دارند، مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شدند. این اقدام در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک انجام شد و اخیرا به خارج از خاک چین از جمله کره جنوبی نیز گسترش پیدا کرده است.

کرونا چند خودروساز دنیا را تعطیل کرد؟

ویروس کرونا که از اواخر سال 2019 به جان چینی ها افتاد و در ادامه گریبان مردم بیش از 50 کشور دنیا را نیز گرفت، خودروسازی را هم از دم تیغ خود گذراند.

کرونا که بیشتر به دلیل سرعت بالای انتقال و انتشار، گریبانگیر دنیایان شده و مدت هاست در صدر اخبار دنیا واقع شده است، سبب شد تولید بسیاری از خودروسازان و قطعه سازان دنیا مختل و حتی به تعطیلی موقت کشیده شود.

طبق آخرین گزارش ها، بسیاری از غول های خودروسازی و قطعه سازی دنیا خطوط تولید خود را در خاک چین و در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر، موقتا تعطیل کردند.

دامنه تعطیلی ها حتی به خارج از خاک چین نیز کشیده شد، چه آنکه برخی خودروسازان با کمبود قطعات ارسالی از این کشور روبرو و مجبور به توقف تولید شدند.

در این گزارش، مروری می کنیم بر تعطیلی های رخ داده در خطوط تولید خودروسازان در اثر شیوع ویروس کرونا.

جنرال موتورز آمریکا: غول خودروسازی ایالات متحده آمریکا که در شهر ووهان چین (کانون شیوع ویروس کرونا) پایگاه تولیدی دارد، بلافاصله پس از شیوع کرونا اقدام به تعطیلی خطوط تولید خود در این منطقه کرد. جنرال موتورز که در شراکت با سایک موتور چین است، کارخانه ای بزرگ در ووهان دارد و شش هزار نفر در آن فعالیت می کنند.

تویوتای ژاپن: تویوتا دیگر خودروساز بزرگ دنیا که در چین صاحب پایگاه های تولیدی بزرگی است و علاوه بر ساخت خودرو، قطعه نیز می سازد، از بیم کرونا، تمام خطوط تولیدش را در چین متوقف کرد.

تسلای آمریکا: دیگر خودروساز آمریکایی که از شر کرونا در امان نماند و مجبور به تعطیلی خطوط تولید خود در چین شد، تسلاموتورز بود. این شرکت مدل محبوب تسلا 3 را در خاک چین به تولید می رساند و با وجود زیانی که بابت تعطیلی گریبانش را خواهد گرفت، سلامتی نیروی انسانی را در اولویت قرار داد.

هوندای ژاپن: تعطیلی سه کارخانه خودروسازی در چین، اقدامی بود که هوندا برای مقابله با کرونا انجام داد. این شرکت همچنین دو کارخانه تولید موتورسیکلت خود را نیز در چین موقتا تعطیل کرد.

پژو فرانسه: خودروساز بزرگ فرانسه هم جزو گرفتار شدگان کرونا است که ضمن تعطیلی خطوط تولید در چین، کارکنان و خانواده های آن ها را از این کشور خارج کرد.

هیوندایی کره جنوبی: با انتشار ویروس کرونا در دنیا، دامنه تعطیلی خطوط تولید خودروسازان به خارج از چین نیز کشیده شد. بر این اساس، با توجه به شیوع نسبتا گسترده کرونا در کره جنوبی، هیوندایی مجبور شد خطوط تولید خود در شهر اولسان را به طور موقت تعطیل کند. گویا یکی از کارکنان این شرکت به کرونا مبتلا شده و هیوندایی تصمیم گرفته برای خفظ سلامت دیگران، فعلا خط تولیدش را بخواباند.

بوش آلمان: کرونا فقط یقه خودروسازان را نگرفت و شرکت های قطعه ساز فعال در چین را هم گرفتار کرد. بوش آلمان غول قطعه سازی دنیا، از جمله قربانیان این ویروس بود که مجبور شد خطوط تولید خود را در چین تعطیل کند. گفته می شود این قطعه ساز چندین خط تولید در نقاط مختلف چین دارد و بیشترین نیروی کار آن (در خارج از آلمان) متعلق به این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 26

به "کرونا چند خودروساز دنیا را تعطیل کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چند خودروساز دنیا را تعطیل کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید