کاهش فوتی های ناشی از کرونا در گیلان

به گزارش مجله فان پی سی، نماینده وزیر بهداشت در گیلان از کاهش قابل توجه ورودی به بیمارستان ها اطلاع داد.

کاهش فوتی های ناشی از کرونا در گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدحسین قربانی اظهار کرد: خوشبختانه آمار فوتی های کرونایی ما کم شده و دو بیمارستان پایلوت رازی و رسول اکرم(ص) رشت تخت خالی برای پذیرش بیماران داشتند. گیلان طی 10 روز کانون بحران کرونای کشور بود، قبلا تمام تمرکز و تلاش و تلاش ما در قالب درمان بود لذا از 19 اسفندماه فاز اول غربالگری، آموزش، بهداشت و پیشگیری را مورد توجه قرار دادیم.

او اضافه کرد: براساس آخرین آمار، یک میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت دو میلیون و 600 هزار نفری گیلان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار دارند که معادل 40 درصد است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان توضیح داد: ورودی بیمارستان ها همزمان با اجرای طرح مذکور کاهش قابل توجهی داشته است. خوشبختانه آمار فوتی های کرونایی ما کم شده و 2 بیمارستان پایلوت استان، یعنی رازی و رسول اکرم(ص) رشت تخت خالی برای پذیرش بیماران داشت.

قربانی اعلام کرد: با اشاره به ترخیص 350 بیمار بهبود یافته، فاز دوم کار، ایجاد فضای نقاهتگاهی 200 تختخوابی در رشت بود که انجام شد، زیرا ماندن در بیمارستان از نظر روحی و روانی برای بیماران مناسب نیست.

او شرایط مالی حاکم بر استان را مانع از ایجاد فضای ایزوله مناسب در خانه برای بیماران بهبودیافته دانست.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: این روزها با کمبود نیروهای متخصص دست به گریبانیم و اگر با پیک دوم کرونا روبرو شویم، کادر درمانی ما دچار خستگی است.

قربانی از دانشگاه های علوم پزشکی استان های سفید یا کمتر درگیر خواست نسبت به اعزام کادر درمانی به گیلان اقدام نمایند تا با یاری کادر درمانی جدید این بحران را پشت سر بگذاریم.

او اعلام کرد: امروز در گیلان تفریحی وجود ندارد و آمدن به گیلان مساوی رنجش خاطر مسافران خواهد بود. از مردم استان نیز خواسته شده در خانه های خود بمانند تا موجب انتشار بیماری نشوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 44

به "کاهش فوتی های ناشی از کرونا در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فوتی های ناشی از کرونا در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید