کانون کارآفرینی دانشگاه فردوسی زیرساخت ایجاد کسب و کار صادرات محور را فراهم می نماید

به گزارش مجله فان پی سی، دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی گفت: در این کانون عرصه کارآفرینی برای ایجاد کسب و کار های فناورانه صادرات محور را فراهم می کنیم.

کانون کارآفرینی دانشگاه فردوسی زیرساخت ایجاد کسب و کار صادرات محور را فراهم می نماید

علی فانی، دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی مشهد در مصاحبه با خبرنگار استان های خبرنگاران به تشریح فعالیت های این کانون پرداخت و اظهار کرد: با اینکه علم و دانش در دانشگاه فراوری می گردد، اما برای اینکه این علم در جامعه مورد استفاده قرار گیرد، احتیاج است تبدیل به کار گردد.

فانی اعلام کرد: در واقع دانشگاه فراورینماینده اصلی علوم بنیادی است که ماده اولیه و ضروری برای فراوری علوم کاربردی و فناوری محسوب می گردد.

دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: بروز و ظهور فناوری بدون علوم بنیادی امکان پذیر نیست و اگر علوم کاربردی نباشد، علم فراوری شده در دانشگاه ها در کتابخانه ها باقی می ماند و خاک می خورد.

وی با بیان اینکه تنها حلقه اتصال بین علوم فراوریی در دانشگاه ها و فناوری مورد احتیاج جامعه، نهاد هایی مانند پارک های علم و فناوری، مراکز رشد یا دفتر تحقیق و توسعه در شرکت ها است.

فانی با بیان اینکه این مراکز با توجه به احتیاج های روز دانش را به فناوری تبدیل می نمایند، اضافه کرد: کانون کارآفرینی یکی از این نهاد های واسطه ای محسوب می گردد که در فضای دانشجویی به کار می پردازد.

وی ادامه داد: ما در این کانون کوشش می کنیم تا فرصت های آموزشی و شغلی را در زیست بوم دانشجویی دانشگاه فردوسی فراهم کنیم و تا در کنار تربیت نیروی انسانی ماهر، تاحدودی دغدغه جوانان را برای اشتغال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه رفع کنیم.

دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه این کانون با مدیریت فرهنگی دانشگاه، مرکز رشد و مجموعه کانون های فرهنگی فعالیت می نماید، اضافه کرد: با تأسیس باشگاه توانا در تابستان سال جاری، ظرفیت لازم برای اقدامات بزرگتر برای پوشش 25 هزار دانشجو و بیش از 100 هزار فارغ التحصیل در ادوار گذشته این دانشگاه فراهم شده است.

وی به عملکرد این کانون اشاره نمود و گفت: ایجاد کارگروه های تخصصی، برگزاری رویداد های تعاملی، بازدید های تخصصی، کمپین های تمرینی، کنفرانس های پژوهشی و ترویجی و برپایی نمایشگاه های متنوع، بخشی از برنامه ریزی کانون برای دستیابی به اهداف خود است.

فانی اعلام کرد: کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی با چنین برنامه هایی می تواند نگاه همه جانبه ای به کارآفرینی داشته باشد و اعضای خود را در راستا مهارت آموزی و ارتباط سازنده با بازار کار قرار دهد.

وی شرح داد: هر کسب و کاری اگر بخواهد به رشد دست یابد، از همان ابتدای بنیان گذاری باید منظره صادرات محوری برای خود درنظر بگیرد.

دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی ادامه داد: ما تنها مجموعه داوطلبانه فعال در عرصه کارآفرینی هستیم که تمام اقداماتمان را در راستای ایجاد کسب وکار های صادرات محور عادلانه تنظیم و فراهم می کنیم، در حالی که تقریبا تمام کانون های دانشجویی و انجمن های مردمی از این دست و نیز تمام پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کسب و کاری در کشور ظرفیت تبدیل یک کسب و کار داخلی را به یک کسب و کار صادرات محور نداشته و ندارند.

وی گفت: ترکیب گروه بنیان گذار و اعضای شورای مرکزی این کانون متشکل از دانشجویانی مستعد، هوشمند و فوق العاده است که تقریبا در تمام مراحل حرفه ای زندگی خودشان توانسته اند راه درست را انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1043

به "کانون کارآفرینی دانشگاه فردوسی زیرساخت ایجاد کسب و کار صادرات محور را فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون کارآفرینی دانشگاه فردوسی زیرساخت ایجاد کسب و کار صادرات محور را فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید