کارشناسان مناطق آزاد و ویژه مالی نمیتوانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند

به گزارش مجله فان پی سی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس شورای عالی حفاظت فنی گفت: کارشناسان مناطق آزاد و یا ویژه مالی نمی توانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند.

کارشناسان مناطق آزاد و ویژه مالی نمیتوانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در یکصد و شصت و پنجمین نشست شورای عالی حفاظت فنی، با اشاره به اقدام بعضی از مناطق ویژه مالی و تجاری صنعتی در مورد به کارگیری افرادی با عنوان بازرس کار و صدور احکام برای آنان در این سمت گفت: این اقدام تخلفی آشکار از قانون و مقررات جاری کشور است، بنابراین کارشناسان مناطق آزاد یا ویژه مالی نمی توانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند.

وی ضمن استناد به مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار از جمله مقاوله نامه شماره 81 با عنوان بازرسی کار و همچنین تصریح ماده 96 قانون کار اظهارکرد: وظایف و اختیارات بازرسین کار در حکم ضابطین دادگستری و از وظایف حاکمیتی است که اقدام اجرا شده خلاف قوانین و مقررات جاری و قابل پیگیری در مراجع قضایی است.

شاکرمی ضمن اشاره به بحث اصلاح قانون سخت و زیان آور گفت: با توجه به طرح موضوع و استقبال از بازنگری قانون مشاغل سخت و زیان آور در کمیسیون های تخصصی و مراجع متولی، شورای عالی حفاظت فنی و حوزه معاونت روابط کار در این زمینه باید نظرات تخصصی اعضای خود را مطرح نمایند.

وی گفت: با توجه به صندلی شورای عالی حفاظت فنی به عنوان شورای صاحب نظر و صلاحیت مصوب شده با اعلام نظر اعضای شورای عالی با هدف مشارکت فعال همه ذینفعان در این زمینه، این شورا برای رسیدن به قانون مطلوب و جوابگو به خصوص در زمینه صیانت از نیروی کار باید با مجلس شورای اسلامی به ویژه با کمیسیون امور اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.

علی مظفری، دبیر شورای عالی حفاظت فنی و مدیر کل بازرسی کار، نیز ضمن ارائه گزارشی از نخستین جلسه کمیته تخصصی شورا که به صورت مجازی برگزار گردید از بازخورد مثبت اعضای آن شورا و استمرار این رویه اطلاع داد.

این جلسه که با حضور حجت میرزایی معاون امور مالی، علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تشکیل شد، موضوع پیشنهاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای مبنی بر بازنگری آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مصوب 1389 از سوی اعضا آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 550

به "کارشناسان مناطق آزاد و ویژه مالی نمیتوانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان مناطق آزاد و ویژه مالی نمیتوانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید