چند و چون تبلیغ سلام من سیامک انصاری هستم؛ بزرگتر بایا چه کسی است؟

به گزارش مجله فان پی سی، امکان ندارد که در چند روز گذشته رادیو یا تلویزیون تان روشن بوده باشد و تبلیغ بایا را ندیده یا نشنیده باشید، البته اگر در معرض هیچ کدام از این ها هم نبوده و فقط یک سر به شبکه های مجازی زده باشید حتما انواع و اقسام شوخی هایی که با سیامک انصاری برای حضور در تبلیغات طولانی، اغراق آمیز و تکرارشونده بایا می گردد به چشمتان خورده است مخصوصا شوخی با لحظه ای که انصاری با تاکید می گوید حالا بایا همه زندگی اش شده است.

چند و چون تبلیغ سلام من سیامک انصاری هستم؛ بزرگتر بایا چه کسی است؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

از ماجرای حضور سیامک انصاری در تبلیغات همه جانبه بایا (بیلبورد، تیزر رادیویی و تلویزیونی، شبکه های مجازی و…) که بگذریم بد نیست نگاهی به خود بایا بیندازیم و ببینیم در مقایسه با رقیب قدیمی ترش یعنی دیجی کالا چه حرف هایی برای گفتن دارد. وارد سایت بایا که می شویم این نوشته را می بینیم: مصرف نماینده گرامی، بایا در حال ثبت نام و ارزیابی تامین نمایندگانِ محترم می باشد، به زودی فروش کالا و ارائه خدمات در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

بقیه بخش های سایت هم چندان در تناسب با تبلیغات همه جانبه بایا به نظر نمی رسد مثلا با یک شرح کلی و کلیشه ای درباره خدمات بایا مواجهیم و چیزی درباره اینکه مزیت استفاده از بایا نسبت به رقبای جا افتاده اش چیست نمی بینیم و البته با یک گرافیک ساده رو به رو هستیم که تصویر سیامک انصاری چشم گیرترین بخش آن است.

اینطور که به نظر می رسد بایا روی حضور سیامک انصاری در تبلیغاتش حساب زیادی باز نموده و احتمالا فعلا فقط می خواهد به وسیله این حضور تکرارشونده اسمش را به گوش مخاطب برساند و بعد کار های ضروری دیگر را آغاز کند. عجیب تر اینکه بایا همین حالا در اول کار که مشغول کوشش برای شناخته شدن است از تامین نماینده ها و فراوری نماینده ها 150 هزار تومان برای آنالیز اسناد آن ها مطالبه می نماید، کاری که باز هم با رفتار مجموعه ای که تازه می خواهد خودش را در حد و اندازه های فروشگاه های عظیم کالا و خدمات مطرح کند همخوانی چندانی ندارد.

عظیمتر بایا چه کسی است؟

با کمی جست و جو می فهمیم بایا که گویا یک سایت ارتباطی بین تامین نماینده ها و مصرف نماینده هاست به شرکت دانش پارسیان تعلق دارد؛ شرکتی که با مراجعه به سایتش می بینیم پشتیبان و مجری طرح های عظیم دولتی است مثل سامانه سیب وزارت بهداشت، سامانه الکترونیکی کووید 19 و سامانه الکترونیکی ثبت نام اصناف و صنایع.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارسیان هم ابراهیم بای سلامی است برادر یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی. کمی که عقب تر برویم می بینیم شرکت دانش پارسیان سوم بهمن سال 1394 به عنوان زیر مجموعه ایران داک یا همان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برای استفاده از دستاورد های پژوهشی ایران داک تاسیس شد.

حالا خود ایران داک زیر مجموعه کجاست؟ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، یعنی احتمالا بتوان بایا را در نهایت یک مجموعه ای با پشتوانه قوی نامید که در عرصه سامانه های خرید و فروش اینترنتی فعال شده است. برخی ها بایا را از نظر وابستگی به مجموعه های دولتی با با سلام مقایسه می نمایند، مجموعه ای که در زمینه فروش محصولات روستایی فعال است، اما به تازگی کوشش هایی هم برای حضور در بازار های دیگر نموده، اما هنوز نمی توان آن را رقیب جدی برای فروشگاه های آنلاین عظیم دانست. تا روز آغاز به کار بایا چیزی نمانده و احتمالا بیشتر دربا ره اش خواهید شنید.

منبع: هفت صبح

منبع: فرارو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 479

به "چند و چون تبلیغ سلام من سیامک انصاری هستم؛ بزرگتر بایا چه کسی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند و چون تبلیغ سلام من سیامک انصاری هستم؛ بزرگتر بایا چه کسی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید